Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup på Classic?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag Har tänkt göra en backup på lite filer som jag tänkte lägga på min iPod classic. Det är bl.a Imagefiler, ljudfiler och lite rar filer.
Hur gör jag för att lägga det på iPoden? Jag har redan listat ut att det inte går att bara välja iPoden som enhet i den här datorn och kasta in grejorna, man måste göra på något annat sätt. :/

• Medlem
  • 2008-06-14 21:28

Visst kan du göra så. Om du ser iPoden som en enhet i utforskaren så är det bara att kopiera dit filerna.

[Edit]
Men ev måste du välja "Använd som extern enhet" i fliken "Sammanfattning" för din iPod i iTunes innan du ser den i utforskaren
[/Edit]

Senast redigerat 2008-06-14 21:52

Tackar:
Jag trodde att det inte gick, eftersom att jag kryssat i tidigare att den skulle användas som extern enhet, endå så gick det inte. Problemet löstes genom att kryssa i och sedan synkronisera.
Men nu har jag iallafall en stilig backup på min älskade apple-produkt, så nu kan datorns hårddisk krascha bäst den vill.

Nu har jag tänkt lägga in en imagefil på 6 gig, men när jag försökaer så säger den att iPoden är full. Tror den exakta frasen är: "disketten i målenheten är full". Det står också att man ska sätta in en ny diskett.
Detta kan ses som en aning mystiskt p.g.a att jag har 35 gig ledigt.
En annan sak är att itunes säger att iPoden borde sättas in till en höghastighetsport. (usb)
Detta har den aldrig gjort förut, så vad kan vara fel?

• Medlem
  • 2008-06-24 08:21

iPodens filsystem är FAT32, innebärande att största tillåtna filstorleken är 4 GB. Du kan alltså inte lagra en fil som är 6GB.

Aha, så enkelt var det.
Det går inte att kmringgå på något sätt? T.ex genom att dela upp imagefilen. Går det?

1
Bevaka tråden