Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar man Themes?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-15 18:18

tjatja

jag försöker fixa ett nytt tema till min iphone men när jag laddar ner från installer så händer inget, är det något speciellt man måste installera först och var kan man hitta lite shysstare teman än dom i installern?

Tack på förhand

tjomp

Har du laddat ned programmen Costumize och Summerboard?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-15 20:59

Nej, Finns två "flikar" i installer som heter themes (customaize) och themes (Summerboard) men jag vet inte vad det är jag ska ladda ner därifrån, finns massa olika saker vet inte rikigt som är vilket

Ursprungligen av tjompaa:

Nej, Finns två "flikar" i installer som heter themes (customaize) och themes (Summerboard) men jag vet inte vad det är jag ska ladda ner därifrån, finns massa olika saker vet inte rikigt som är vilket

Du måste först och främst ladda ned programmen via Installer. Gå in på "All Packages" sök på Summerboard och Costumize, installera båda. Väl efter det, starta om iPhonen och starta Costumize. Där finns en flik som lyder "Theme Browser" och det är där du hittar många teman att välja mellan.

Summerboard kan du använda för att ta bort t.ex rubriker på ikoner m.m.

Allt detta är simpla sätt att göra det hela på, annars får du ladda ned teman och lägga in dem via datorn.

Lycka till!

Johnie

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-15 22:49

Tack så mycket Johnie!

Blev lite sugen på att veta hur man göra det via dator, ifall man nu slipper massa extra ikoner.
Skulle bara schysst ifall du hade tid och ville dela med dig!

tack på förhand!

tjomp

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-06-16 00:37
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-16 18:30

Funkar inte att få in på sources, finns det någon annan sida?

mvh

tjomp

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-06-16 22:14
Ursprungligen av tjompaa:

Funkar inte att få in på sources, finns det någon annan sida?

mvh

tjomp

Det är inte meningen att du ska lägga in den i sources, du ska surfa dit och läsa hur man gör...

Är tyvärr inte så jätte insatt med att fixa teman till iPhone via Datorn...:p

Main Page - ModMyiFone - Wiki

Men besök sida som du ser ovan, finns alltid något att läsa där. Finns säkert folk som har samma problem.

Hoppas allt löser sig!

Johnie

1
Bevaka tråden