Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone har hängt sig!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2008-06-16 00:51

min iphone hängde sig helt plötsligt, jag försöker att restarta den men det går inte, jag låser upp och den jobbar jätte segt tills den kommer till skrivbordet, men sen hoppar den tillbax igen till den sidan där man ska låsa upp och den tänker, och sen dör den helt, är det någon som kan hjälpa mig med att lösa detta problem? och hur kan jag återställa trelefonen till fabrikats inställning???? snälla hjälp

Min var likadan, lessnade på det tillslut. Men jag satt och dampade på låg upp sliden ända tills telefonen va upplåst, sen dampade jag lite till på avstängningsknappen och startade om den, sen funkade den fint ett tag, innan den började larva sig sådär igen =/

låt den laddas ur? orkade inte läsa allt men det är mitt första tips.

Du åter ställer din iPhone via din dator. Koppla telefonen och starta iTunes, Bland enheter så ser du namnet på din iPhone. Klicka där, och däribland ska du hitta en knapp där det står "Återställ" klicka där och sedan så tar det några minuter. Notera att du bör radera filerna också, är det bästa sättet om du hade tänkt att jailbreaka om din iPhone igen.

Bifogade några bilder också... Lycka Till!

Johnie

http://www.99.se/attachment.php?attachmentid=...

Tjena

Jag har ett liknande problem, min Iphone 3G bara dog helt plötsligt och sen dess (ett dygn sedan) så har den bara haft en mörkblå skärm sedan blixtrat till lite och startat om och Apple logotypen kommer upp, sen blir den mörkblå igen, ligger så ett tag sen startar den om igen, så håller den på hela tiden.

Provade felsöka på Apple, men utan framgång.
Itunes hittar den, men kan inte ansluta till den pga ett okänt fel som har koden (0xe8000065).

Dessutom så hänger sig Itunes då den hittar den då och då, har provat flera ggr....

Är den enda utvägen att lämna in på reparation?

Ursprungligen av DsPodium:

Tjena

Jag har ett liknande problem, min Iphone 3G bara dog helt plötsligt och sen dess (ett dygn sedan) så har den bara haft en mörkblå skärm sedan blixtrat till lite och startat om och Apple logotypen kommer upp, sen blir den mörkblå igen, ligger så ett tag sen startar den om igen, så håller den på hela tiden.

Provade felsöka på Apple, men utan framgång.
Itunes hittar den, men kan inte ansluta till den pga ett okänt fel som har koden (0xe8000065).

Dessutom så hänger sig Itunes då den hittar den då och då, har provat flera ggr....

Är den enda utvägen att lämna in på reparation?

Det går inte att göra en återställning i iTunes?

Exakt, den hittar telefonen men kan inte ansluta, däremot hittar datorn den men då har datorn fått för sig att det är en Digital Kamera i Den här Datorn, klickar man där så kopplar den ur sig från datorn....

Jag tor jag lämnar in den och när jag får tillbaka den så säljer jag eländet, har aldrig haft så mycket problem med en telefon som med denna.

Senast redigerat 2009-08-10 22:13
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-11 17:26
Ursprungligen av DsPodium:

Exakt, den hittar telefonen men kan inte ansluta, däremot hittar datorn den men då har datorn fått för sig att det är en Digital Kamera i Den här Datorn, klickar man där så kopplar den ur sig från datorn....

Jag tor jag lämnar in den och när jag får tillbaka den så säljer jag eländet, har aldrig haft så mycket problem med en telefon som med denna.

Testat en annan dator?

Lämnade in den på Teliabutiken, skulle få en ny enligt dem.. får väl se vad som kommer tillbaka, ny eller renoverad.....

fick samma problem med min ipod touch som DsPodium, någon som något svar på vad man kan göra?

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-05 19:47
Ursprungligen av olovskiij:

fick samma problem med min ipod touch som DsPodium, någon som något svar på vad man kan göra?

Får du EXAKT samma fel med felkoder o.s.v?

Har du testat det som står i tråden?

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-15 13:03

iPhone Roaming-problem

Hej!

Min iPhone 3GS köpt i Australien, olåst. Har problem att få kontakt med någon operatör i Sverige. Provat med mitt utländska och även med mitt svenska (TeleNor) SIM-kort.

Verkar fungera i Europa och övriga länder jag reser till.

Någon som har upplevt något liknande?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 00:13
Ursprungligen av benper020:

Hej!

Min iPhone 3GS köpt i Australien, olåst. Har problem att få kontakt med någon operatör i Sverige. Provat med mitt utländska och även med mitt svenska (TeleNor) SIM-kort.

Mitt tips är att posta en ny tråd eller sök runt först. För den här tråden handlar om en persons iphone som hänger sig.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-29 00:11

Roaming med iPhone

Hej!

Min iPhone 3GS köpt i Australien, olåst. Har problem att få kontakt med någon operatör i Sverige.

I Sverige får jag bara "No service" men ser alla operatörer. Provat med mitt utländska och även med mitt svenska (TeleNor) SIM-kort.

1
Bevaka tråden