Har ett befintligt airport nätverk med en ny airport extreme basstation och två Powerbook (OSX) med airport Extreme-kort, vilket fungerar bra.
Vill nu ansluta ytterliggare en dator, en äldre modell av IBook (system 8.6) med ett äldre airport kort i (den gamla standarden 802.11b). Vad jag har förstått är de gamla korten kompatibla med den nya varianten av basstationer. Detta kort har tidigare fungerat bra i ett skolnätverk och jag har inte rört själva kortet sedan dess, dock installerat om systemet på datorn. Har sedan installerat airport programvaran från original-CD som följde med när jag köpte koret för ett antal år sedan. Det dock går inte att hitta någon signal på nätverk, trots att jag har slagit på airport och valt att ansluta både appletalk och TCP/IP via airport. Datorn befinner sig bara ett par meter från basstationen och brevid en Powerbook, som har full signalstyrka med ett airport extreme kort.
Känns som felet borde ligga i basstationens inställning, eller? Basstationen är inställd på 802.11b/g kompatitbel. Tacksam för tips vad det kan vara för fel. Jag är inte så haj på detta och vågar inte gå in och greja för mycket med basstationen i Aiports adminstratörsverktyg utan tips och råd (basstationen har programversion 5.0.4.)
/Jenny