Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

playstation 3, mac-hostad websajt med filmer/info?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är osäker om detta bör hamna här på databaser eller under web, men jag chansar..

Playstation 3 är ju som bekant en ytterst kompetent media-maskin, något som jag har börjat utnyttja en hel del.

det är rätt svårt att hitta en streaming-server till mac, men det finns en väg runt det, nämnligen websida.

men jag skulle gärna vilja presentera text o bild tillsammans med filmfilen och förmodar att jag behöver någon form av databas så jag slipper göra varje film-sida manuellt.

jag kan knappast påstå att jag hanterat databaser förut och har inte en susning om hur jag länkar en websida till databaser så jag skapar därför denna tråd som ett bollplank/tips-tråd.

mina behov är simpla, jag har ett text-utdrag (cirka 10-20 rader text) och en liten bild om cirka 400x300 pix och vill presentera dessa vid sidan av varandra, med länk till mediafilen (i samma mapp).

kan man kanske göra detta automatiskt på något sätt? indexera alla *.txt i /Movies, lägga ihop med *.jpg och presentera som *.html?

det vore ju optimalt om jag kunde använda någon form av droplet för att lägga till det..

nåja, som ni märker så har jag en hum om vad jag vill ha, men inte en susning om hur jag tar mig dit.. någon som har nåt förslag?

mvh

Ursprungligen av hordur:

någon som har nåt förslag?

Läs inlägg nr 14 i denna tråd:
http://www.99.se/filemaker/243619-m-jligt-med-hemsida.html

1
Bevaka tråden