Jag söker och får många många träffar men hittar inget relevant inom den tidsramen jag har på mig innan jag måste sticka iväg hemifrån. Så snälla bara ge mig ett svar, lite hjälp eller en länk som ger precis det till ett annat inlägg för er som har tid att söka ordentligt.
Först av allt, strunta i Time Machine, jag har fullständig backup där.
Jag ska göra en omistallation av OS X Leopard, en radera och installera. Detta för att jag har många problem som aldrig verkar försvinna. Nu senast är det Safari som vägrar gå från 3.0.4 fast att den är uppdaterad både till 3.1 o 3.1.1 i uppdateraren.
Om jag tar en manuell backup, räcker det då med allt som ligger i huset. Symbolen med ett hus och mitt namn. Där bibliotek och allt ligger.
Mail
Keychain
Bokmärken
Inställningar
osv...
Får jag där allt jag behöver när jag gjort en ominstallation?
Om inte vad ska jag då i så fall dra med mig ytterligare?
Och till sist en Time Machine Fråga (tänker dock göra en manuell backup också för säkerhets skull). Kan man återställa lite lösa detaljer här och där, dvs kan jag ta lite från Time Machine och lite från den manuella backupen pö om pö?
Ska iväg och jobba nu, i natt kanske jag sätter igång så om alla svar har uppenbarat sig tills jag kommer hem blir jag sketans glad
Tack!
/Jon