Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken imac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 12:13

Hur skall jag veta vilken imac jag sitter framför (bakom??)?. Jag köpte min bättre begagnad och vet bara att det är en imac dv 400, men har ingen aning om det är versionen som kom redan 1999 eller den bättre varianten som kom 2000. Söker man i Apples knowledge base hittar man inte mycket hjälp. Jag undrar detta eftersom jag planerar att köpa mer RAM, men versionen från -99 kan högst ha 512 mb och den från -00 klarar upp till 1 gb. Några tips?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-30 12:17

Om du sitter i OS 9 går du in under Apple systeminformation så tar den fram allting om din dator, version, revision, operativ, minnen, fysiska enheter, system, tillägg, program m.m.

Då kan du se vilka minnesplatser du har och hur den nu är bestyckad.

Om du sitter med OS X kan du gå in under äpplet och visa om den här datorn, där trycker du på knappen mer information. Annars ligger programnmet i verktygsmappen som finns i programmappen.

[ 30 September 2002, 12:18: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 12:23

Jovisst, jag har två minnesplatser bestyckade med 64 mb (dvs sammanlagt 128 mb), fast detta säger ju inte så mycket med tanke på att båda versionerna av imac dv är likadana vad gäller just detta.

EDit: stavfel som vanligt.

[ 30 September 2002, 12:24: Meddelandet ändrat av: PJW ]

På undersidan av din iMac sitter ett produktnummer som visar vilken revision av iMacen du har.

Utifrån detta nummer kan du sedan enklare ta reda på vilken variant du sitter på.

Kör du xet går du in under äpplet och om datorn,klicka under xet och du får fram minnesstorlek, versionsnummer på datorn och build på OSet.

[ 30 September 2002, 13:22: Meddelandet ändrat av: Carl.Fredrik ]

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 14:01

Jag kör OS 9.2. Men det hela löste sig ändå. Jag vände och kollade just undersidan (hur blåst får man bli som inte gör detta tidigare?) och såg att den var tillverkad 2000 vilket innebär att jag sitter med den bättre versionen. Tackar för det.

1
Bevaka tråden