Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight slutade funka första dagen?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en MacBook igår. Redan första dagen slutade den inbyggda iSight att fungera. Den funkade däremot under första timmen då jag testade Photo Booth. När jag lite senare testade igen fanns det endast en svart bild. Den gröna lampan lyser däremot och jag hittar den under "om den här datorn/mer info...". Kollade på Apples hemsida och försökte hitta svaret där, men blev inget klokare. Hoppas däremot att det är någon inställning som har hakat upp sig. Man blir ju lite trött om man ska behöva lämna in datorn på garanti första dagen, efter att ha suttit ett antal timmar och installerat program överfört mailkonton, m.m.

Är det någon som har ett förslag på vad som kan vara galet?

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-06-27 22:16
Ursprungligen av divander:

Köpte en MacBook igår. Redan första dagen slutade den inbyggda iSight att fungera. Den funkade däremot under första timmen då jag testade Photo Booth. När jag lite senare testade igen fanns det endast en svart bild. Den gröna lampan lyser däremot och jag hittar den under "om den här datorn/mer info...". Kollade på Apples hemsida och försökte hitta svaret där, men blev inget klokare. Hoppas däremot att det är någon inställning som har hakat upp sig. Man blir ju lite trött om man ska behöva lämna in datorn på garanti första dagen, efter att ha suttit ett antal timmar och installerat program överfört mailkonton, m.m.

Är det någon som har ett förslag på vad som kan vara galet?

Hade samma problem efter ett tag med min Macbook. Jag löste det hela genom att återställa System Management Controller (SMC).

För att göra detta måste du stänga av datorn. Plocka ut batteriet och sedan hålla inne startknappen ca 5 sekunder. Sedan skall det bara vara att stoppa tillbaka batteriet och starta datorn.

Det löste problemet för mig i vart fall.

Lycka till.

Löste problemet för mig också! : )

Men varför?

1
Bevaka tråden