Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för TimeMachinefrågor?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I underforumet 'Mac OSX' hålls en tråd som heter 'Tråden för TimeMachine-frågor & svar'
Finns det något smart med att samla alla frågor om ett visst ämne i en enda lång tråd?
Den är visserligen bara uppe i 222 inlägg när detta skrivs men det börjar blir mastigt att leta i den.
Jag tycker upplägget verkar något märkligt.

/mvh David

DU kan ju alltid söka. Dels i forumets sökfunktion, men även på sidorna. Söker du efter hårddiskkrasch, till exempel, trycker du cmd+f för att söka i det aktuella fönstret.

Det är väldigt bra att ha en samlad tråd för en massa frågor, för då slipper vi en massa trådar överallt som i regel ställer samma frågor. Dessutom kan moderatorer slå ihop trådarna som hör ihop på ett bra sätt.

Men prova sökfunktionerna! Du kan också söka efter 99-innehåll på google. Testa att googla på "Time Machine *sätt in valfritt ord* 99.se" så ska du se att du får resultat!

  • Medlem
  • 2008-06-20 19:57

Nej, det är ingen bra idé. Jag har tagit upp detta med trådskaparen i andra sammanhang.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-20 23:09

Jag känner mig träffad...

Ja, hade exakt alla använt sökfunktioner och forumet hade varit utan dubblett-trådar, så hade det varit bäst med en tråd per fråga i respektive underforum.

  • Medlem
  • 2008-06-20 23:12

Hur man vänder sig är det inte bra med en samlingstråd.

1
Bevaka tråden