Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pris på beggad Waldorf Q?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-20 10:11

Verkar rent allmänt vara svåra att hitta på begagnatmarknaden.
Men vad är ett ok pris på en Q idag och hur mycket mer blir den för en Q+?

Har iofs bara hört och sett saker om den på i-net. Men det verkar vara en störtskön och grym VA.

Är i synthbytartagen och just nu står den mellan NL3:a och Q.
Verkar som att Q kan mer.

Mellan 8 och 10 tusenlappar skulle jag tippa på. Man ser dom sällan som sagt.

Q+ är definitvt säljarens marknad, och det är ju en bra slant mer.

Grymma synthar, och kan definitivt mer än NL3, men är inte lika direkt i gränssnittet.

• Medlem
  • 2008-06-20 12:26

För att testa lite själv så tanka hem demon på terratec komplexer. Här kan du läsa om den. KVR: TerraTec Producer Komplexer - Virtual Instrument

Komplexer är en VSTi verstion av uQ/Q och är nästan lika fulländad. Ljudmässigt är de mycket lika, sen kan man diskutera filterkaraktär och annat till döddagar, men det är Stefan Stenzel (waldorf) som ligger bakom komplexern.

Pris på Q är ung som Peter H säger, men jag tror du finner en för strax under 8. Q+ går för cirka 15 laxar plus/minus några laxar.

Innan du tjackar en Q, kolla in Blofeld. Den kan nästan allt som Q kan, plus en massa annat, låter praktiskt taget identiskt och kostar typ ingenting.

(jihadarabiska inkluderad pga pågående civil olydnad)

إننان د تجسكر إن ق, كللا إن بلفلذ دن كان نäستان اللت سم ق كان, بلس إن مسسا أننت, لåتر بركتسكت تقت إدنتسكت أسه كستر تيب إنقنتنق.

(جهدربسكا إنكلدرد بقا بåقåإندي سفل أليدند)

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-20 13:24

8000:- en fantastisk maskin !

WT - Gul i huset.

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-20 18:50

8000-10000 är ju ungefär också vad en NL3 kostar. Q+ blir nog för dyr så här i semestertider.
Blofeld låter ju också kanonbra, men jag vill ha rattar och tangenter.
Känns nästan som att en VSTi går lika bra som Blofeld.

Svårt val. Har ju testat NL3 en hel del och den är ju bra - låter bra och kanonbra att jobba med.
Hittar jag ingen Q relativt snabbt får det nog bli en NL3. Synd att dom är så jäkla röda bara

Ett annat alternativ är ju att hitta en "riktigt" polyfonisk 2 DCO/VCO synth med rattarna framme för typ samma pengar.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-21 13:13

Du har inte funderat på prophet '08 i rack? De kostar 12K på JAM!

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-21 18:49

(Blev fel)

JAM hade en beggad Q+ för några veckor sedan. Tror de tog 14.995:- för den. Så en försäljning afrån en provatperson borde ligga strax under tycker man. Men som sagt så är de inte så vanliga, inte Q+ i varje fall.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-06-21 20:47

Ett annat alternativ är att vänta och se om Stromberg dyker upp...och vad den får för pris...

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-21 22:43

Ja, Stromberg SER ju helt klart bra ut.

Annars överväger jag just nu att gneta ihop lite mer pengar till en P08 (med tangenter).
Testade den för ett tag sen och det är ju onekligen helt suverän!...dock mycke pengar.

Får se vad som kommer ut på begmarknaden under semestern...

1
Bevaka tråden