Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt utan videokameran

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att redigera med iMovie HD 6.0.4 i min iMac G5, 1,8 GHz, 1,25 GB. 59 GB HD finns kvar. När jag redigerar med inställningen Uppspelning: Högsta kvalitet går det segt. Då kopplar jag in kameran via FireWire och ställer in Uppspelning: Spela DV-projektvideo genom DV-kamera. När kameran identifieras fungerar allt som vanligt igen. Skulle vara intressant att veta vad som egentligen händer. Har aldrig råkat ut för detta fenomen tidigare.

Något annat som jag uppfattar som "segt" är att gör en DVD med iDVD. Min senaste video är bara 37 minuter lång och när jag fick beskedet att renderingen skulle ta mer än fem timmar, beslöt jag stoppa processen och istället stoppa in en bra inledningen med hjälp av "Teman" som finns tillgängliga i iMovie HD 6.0.4. Genom att låta kameran "rendera" (DV-in enabled) och bränna via en S-VHS-kabel i en DVD-inspelare, blir resultatet riktigt bra - och SNABBT går det - i realtid.

Jag noterade att även Quicktime är "hackig". Jag har gått från Tiger till Panter och ser på QuickTime´s hemsida att det finns QuickTime för Tiger, Panter och Leopard. Alltså försöker jag ladda ner QuickTime 7.5 för Leopard. Det märkliga är att efter att datorn startat om efter installationen finns inte "den nya" QuickTime i programmappen.

Nu fungerar det så att jag måste ansluta kamera för att få bort "hackigheten" i iMover 06. När det väl flyter, kan jag koppla bort kameran.

Senast redigerat 2008-07-01 09:08
1
Bevaka tråden