Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigt men bra internt ljudkort?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och kikar runt efter nytt ljudkort och vill nu ha lite tips. Har sökt runt lite här på forumet men vet inte riktigt vad jag ska leta efter.

Har just nu ett ESI Waveterminal 192L som jag köpte för ett antal år sedan, men det fungerar lite tveksamt ihop med moderkortets chipset. Kräver att jag startar om datorn lite då och då pga att det börjar brusa och spraka. + att det saknar MIDI I/O.

Jag antar att jag bara behöver en ingång på ljudkortet, från mixerbordet där jag har mic och ev. en synth inkopplad. Kortet skall även ha MIDI I/O, men det kanske de flesta har numera... Och gärna en utgång ;P Kör ljudet direkt ut på en vanlig stereo.

Använder mig egentligen enbart mjukvarusynthar, mestadels Reason.

Iaf.... Känns som att ett internt kort är smidigare och bättre, men jag kanske har fel? Vad finns det för fördelar med ett USB/FW-ljudkort på en stationär dator?
För övrigt så skall kortet vara hyfsat billigt, gärna runt en tusing eller billigare. Eller är det bortkastade pengar, "måste" man ha en dyrare variant? Begagnat är också av intresse.

Hoppas det inte ser för virrigt ut det här. Ser fram emot lite tips osv! Tack på förhand!

1
Bevaka tråden