Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacWorld = dött!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inga nyheter på 6 dar... praktiskt taget dött forum... svårläst annonstorg.

Varför surfar man dit varje dag? Nostalgi?

Om inte deras annonstorg är aktivt - vart ska man då gå

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-10 12:34

Det är inte dött. Annonstorget har annonser från idag senast.

PS. Martin, du har mail på din @recycler.se (säger tjatiga jag). DS.

jadu, man kan gå vart man vill, men ärligt talat (okej, jag är lite jävig) det ny annonstorget är inte nått vidare... känns jäkligt yxigt. Måste faktiskt säga att det gamla var bättre även om det var fult och slött...

Just nu är det bara ett visst torg och möjligtvis blocket som duger tycker jag

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-10 12:41

Big things are coming your way...

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Just nu är det bara ett visst torg

Jo vill man riskera spam så är ju det ett toppenval.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Jo vill man riskera spam så är ju det ett toppenval.

Kan inte annat än hålla med. Förutom mactorget så är även mobiltorget drabbad äv "spam-sniffare" så ska ni annonsera på dessa så se för fasiken till att skaffa en separatadress för annonsen!:(

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nilsanders
"spam-sniffare"

Spam-sniffare? Det är väl ägaren av sajten själv som står bakom spamet.

En annan lustig sak förut var när det på macworlds annonstorg var hur mycket låtsasannonser som helst som fyllde en hel sida vissa dar. Samtidigt fanns det inte en enda på detta torg vi ej nämner vid namn tydligen. Det tillsammans med ägarens tidigare spam-utskick gör ju att man undrar liiiiite om inte han hade med den saken att göra.

Hahaha.. mycket rykten. Lite sanning.

Det som däremot är sant är att ALLA epostadresser vi har i vårt register är från folk som SJÄLVA valt att dela med sej av dom. 99mac-adresserna lyckades vi rensa ut för några månader sedan, så om någon tycker att det är ett spamtorg bör dom ta och snäppa upp sej själva i kragen.

Hursomhels, ett annat faktum är ju det att MacTorget.nu numera är störst på annons-sidan. Det är bara att titta själva så ser ni... Sedan Mw's nya torg togs i bruk har vårt annonsantal ökat rätt rejält...

Du kan ju inte neka till att det var mactorget som stod bakom annonsspammet på macworld? Klart som tusan det var så. Passar ju in på era (dina?) affärsmetoder.

Skumraskställe det där mactorget.

So?

Jag ser inte problemet. Vårt syfte var att övervinna MW, det har vi gjort nu.

mvh fredrik

Citat:

So?

mvh fredrik

Smutsiga spamattacker tycker du är OK, hade du varit beredd att gå längre om det behövts för att "övervinna" MW, har du någon gräns, eller är vinsten det enda som räknas?

Det finns inget självändamål med att tillfredställa dom kraxande korparna med mer spamskvaller än som redan skett.

om du har svårt att komma över att en annan person klarar av att göra något som är mer framgångsrikt än du själv har lyckats med bör du ta en funderare över din egen livssituation istället för att spy galla över folk som ådstadkommer något!

mvh Fredrik

Finns det något syfte med att kasta skit på MacWorld eller 99mac.com?
Varför skulle det vara bättre att annonsera ut begade Macar hos dig än här eller på MacWorld?
Det låter som ett helsjukt resonemang.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-06-10 23:19
Citat:

Det finns inget självändamål med att tillfredställa dom kraxande korparna med mer spamskvaller än som redan skett.

om du har svårt att komma över att en annan person klarar av att göra något som är mer framgångsrikt än du själv har lyckats med bör du ta en funderare över din egen livssituation istället för att spy galla över folk som ådstadkommer något!

mvh Fredrik

Det kan ju snarare vara metoden för hur man får sitt verk framgångsrikt som irriterar folk...

Citat:

...om du har svårt att komma över att en annan person klarar av att göra något som är mer framgångsrikt än du själv har lyckats med bör du ta en funderare över din egen livssituation istället för att spy galla över folk som ådstadkommer något..

Min fråga till dig var hur långt du var beredd att gå. Du verkar i din enfald vara nöjd med resultatet, men vägen dit är ynklig, kanske hade du vunnit anseende om du varit lite genomtänkt istället för att smutsa ned ditt namn med klåparfasoner.

Kortsiktiga skenbara vinster som dessutom luktar skit skulle jag inte yvas över.
Tror du på allvar att du åstadkommit något med bestående värde?

Senast redigerat 2003-06-10 23:48

Man blir stöddig av att ha flygcertifikat, verkar det som.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 23:36

Är det mactorgets ägare som står för de dryga inläggen i den här tråden?

Isf ångrar jag djupt att jag hjälpt honom genom att annonsera där. Usch.

Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
Är det mactorgets ägare som står för de dryga inläggen i den här tråden?

Isf ångrar jag djupt att jag hjälpt honom genom att annonsera där. Usch.

Just det, han har snott din e-postadress och spammat dig med skit också. Precis som med alla andra som annonserat där.
En seriös kille.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 23:57

Å fan, kommer garanterat undvika honom i fortsättningen.

Citat:

So?
mvh fredrik

Med den attityden + tillvägagångssättet kommer du inte komma speciellt långt. Är det du som driver mactorget.nu?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-11 00:35

Varifrån kommer all denna omogna pajkasting?

Det är väl bara att kasta tillbaka: det finns ett torg jag aldrig mer lär besöka.

Då var det återigen slut på det roliga. Det finns flera trådar som tar upp mactorget.nu och dess upphovsman. Jag stänger denna tråd för att undvika ännu ett mindre krig.

1
Bevaka tråden