Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone hänger sig vid vila.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena alla.

Jag har haft min iPhone i ca 2 månader. Förra vecka började den strula en hel del och det slutade med att den totalhängde sig. Inga problem, bara att blåsa i nytt och köra, sagt och gjort.

Men nu har jag ett helt nytt, unikt problem tror jag. iPhonen hänger sig efter ca 5-10 minuter. Alltid efter en återställning. Jag har knäcka med iLiberty och även testat varianter med bootneuter.

Vad jag kommit fram till efter mycket labbande:

1. iPhonen fungerar utmärkt och länge UTAN SIM-kort installerat (Ja, vad är vitsen med det? : )).
2. iPhonen hänger sig aldrig om den INTE får gå i vila! Så fort jag har vila på så hänger sig den direkt efter uppvaknandet.

3. Så länge iPhonen är inkopplad i datorn hänger den sig aldrig.

Sitter och labbar för fullt men kanske har någon något bra tips om vad man kan göra. Just nu försöker jag nedgradera till 1.1.3, ev 1.1.2.

Hängningen hänger klart ihop med sim-kortet/telefonidelen i iPhonen men jag vet inte hur än.

Tips tas tacksamt emot.

: )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-26 23:32

Jag hade _exakt_ samma bekymmer som du.

Det jag gjorde var att blåsa om den med pwnage ett par tre gånger på raken, sen flasha bootloadern(eller baseband har redan glömt bort termerna) till 4.6 ett par gånger på raken. Sen fungerade hon felfritt, har hängt sig ett par gånger sen dess (2 månader kanske) men inget som är väldigt irriterande.

Låter som en konstigl ösning och stämmer inte alls in med hur teknik, ettor och nollor och datamaskiner fungerar men hell, worked for me.

Har du/ni testat med ett annat SIM?
kanske är något fel på det ni använder?

• Medlem
  • Hillared
  • 2008-06-27 08:45

Det kan vara värt som näms ovan att "installera" om iPhonen.
Men kolla även SIM-kortet först, på forumet är det några som nämt att de fått sina SIM-kort utbytta då de varit dåliga/glappat osv. Kolla även kontaktytorna på SIM-kortet och se om de är smutsiga, isåfall prova att göra rent dem (ofta räcker det att använda ett suddgummi för det)

Tack för tipsen, ska testa det. Det skumma är ju just det att det har med simkortet/telefoni att göra. Har jag inget sim eller bara kör den i flightmode så funkar den ju super.

Hittade inte tillbaka till en sida som beskrev hur man manuellt gjorde en "revirginize" på sin iphone, dvs tog bort ALLA spår och gjorde den som nyutlämnad från Apple. Det var en del rader i terminalen vill jag minnas, är det någon som har länken tro?

s

• Medlem
  • Habo
  • 2008-06-27 14:44

Har samma problem.
Det började ske efter jag kört Pwnage... den har även börjat lagga mycket mer.

Kan ha varit lite 3e parts program jag installerat.. men det är inte mycket jag lagt in.

Ska nu återgå till iLiberty+ upplåsning och hoppas på det bästa

Lycka till!

Jag är inne på de sista testerna jag kan komma på, sen kanske det blir att besöka denna sida:

iPhone Parts - iFixit

1
Bevaka tråden