Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över slideshows och album från äldre iPhoto till ny version

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis inhandlat en ny MacBook som ersätter min tidigare "HemPC", 17" Macbook Pro. Jag vet, inte riktigt samma sak.

Jag har använt iPhoto 5 i den gamla regelbundet för att göra slideshows om resor, bilder, fester och annat jag velat samla för att lättare kunna visa upp. Denna sortering vill jag ju gärna ha kvar i iPhoto 8 i den nya datorn.

Frågan är, hur konverterar jag det gamla biblioteket med slideshows och album in till den nya? Jag har kopierat över allt till den extern hård-disk....

Märkligt att det är så svårt att hitta info om detta på nätet, borde vara en fråga från alla som gör samma "uppgradering"?

Tack på förhand för tips!

O:-)

...hur ska jag kunna redigera bilder i iphoto om jag bara får upp utropstecken när jag klickar på bilden

Det blev inga svar på mitt första inlägg så jag svarar själv utifall andra skulle ha samma fråga...

Att Apple tänkt till och gjort Mac OS enkelt att använda fick jag glatt lära när jag skaffade min första Mac för 3 år sedan, att det är enklare än man kan misstänka fick jag lära mig när jag löste iPhoto frågan... Det var bara att kopiera in det gamla biblioteket i iPhoto mappen under bilder (innan jag hunnit importera andra bilder) och starta iPhoto. Då frågar den automatiskt om den ska konvertera biblioteket till det nya formatet... Fem minuter senare har iPhoto konverterat ett bibliotek på ca 15000 bilder och tillhörande bildspel och album till senaste iPhoto inklusive lägga allt i princip korrekta "händelser". Sjukt bra!

Nu har det dock dykt upp en ny fråga som jag får ställa separat...

1
Bevaka tråden