Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stativfråga

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-06-26 15:23

Tjo alla,

Har just nu 2 moduler (virus b + proteus 2000) som jag skulle vilja ha ovanför masterklavet, Axiom 61.
Virus B modulen skulle jag vilja ha lite nervinklad så att man enkelt ser vad man pysslar med när man sitter ner.
Samma sak med den andra modulen fasten den ska vara "rak".
Kommer kanske göra mig av med proteusen och skaffa något annat skoj men finns det någon vettig lösning för detta.
Vill helst inte köra med rack utan "fristående" med fina träpaneler m.m.

Kollade lite på jams sida och K&M Spider Pro 18860 verkar vara lite åt det hållet om man skaffar extra armar fast 3k känns lite drygt
Finns det något bra alternativ eller tips på billigare lösning ?

En sån här klarar t.ex. en laptop. Det går att vinkla stället så att "en hyggligt lätt pryl" antingen vilar mot vinklad plåt i framkant eller bakkant. Artnr 163271 på börsen. Skivan kan sänkas och läggas dikt an mot en klaviatur och med en möbeltass eller två på baksidan blir det inte repor.

• Medlem
  • 2008-06-26 22:55

Fast då skulle jag behöva två stycken (virusb och proteus) blir nog lite mycket ben ivägen
Men annars har jag funderat på den lösningen så det är ju inte galet i sig.

Finns större

90 cm bred med inbyggd belysning:

• Medlem
  • 2008-06-28 16:03

Hehe, ja det kanske skulle vara något

Spider Pro är urkass till att ställa mindre saker på. Armarna sitter långt ifrån varandra och är gjorda för fullstora keyboards.

Jaspers har en hel massa olika lösningar.

Jaspers är bra! A-frame-stativ är väldigt praktiska att stapla saker på oavsett storlek.

Efter att ha stångats med fötterna till mitt nuvarande stativ beställde jag ett sånt här:

TABLE-STYLE KEYBOARD STAND: K&M - König & Meyer GmbH & Co.

• Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-07-01 22:21
Ursprungligen av stefanlindmark:

Efter att ha stångats med fötterna till mitt nuvarande stativ beställde jag ett sånt här:

Musikbörsen verkar inte ha extravåningen till den där modellen. Nån som vet nån återförsäljare som gör det?

Ursprungligen av stefanlindmark:

Sorry! Glöm det här stativet, är ni snälla. Kom hem från Düsland idag och det får åka direkt tillbaka.

Det klarar inte tyngre klaviaturer. Lastat med 30 kg börjar det gunga från sida till sida när jag spelar stående. Uppenbarligen bättre för lättare klaviarurer, mindre vilda rörelser i sidled, inställd höjd för sittande spel eller en kombination av dessa.

1
Bevaka tråden