Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att dra filmer till iMovie

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-26 23:44

Jag har problem att lägga in filmer i iMovie. När jag drar filen till programmet studsar det bara tillbaka. Det enda jag lyckas lägga in är foton.

Någon som kan hjälpa mig?

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-27 13:08

Står du i rätt läge?

Klicka så att du är i redigeringsläge - i iMovie. Nere till vänster finns en ikon med en klocka och en med en filmruta. Byt mellan dem så ska det nog fungera - förutsatt att det du försöka lägga in i en film har rätt format.

iMovie stöder inte alla filmformat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 13:34

Tackar! Jag skall prova det när jag kommer hem. Filmerna jag prövat har alla varit .vob, och om jag förstår andra trådar på detta forum rätt så skall det fungera.

Quicktime kan väl inte läsa .vob direkt? I så fall tror jag inte heller iMovie kan göra det. Sedan kan det vara skillnad på den nya, enkla iMovie 08 och den tidigare, mer avancerade, iMovie 06 (som kan laddas ner gratis från Apple om du redan har 08).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 15:39

jag lyckas spela upp filmen i quicktime, vilket gör det hela ganska skumt...

Exportera till DV-ström från Quicktime och kasta in i iMovie. Tar hiskeligt med plats men du förlorar ingen kvalitet och slipper konvertering till iMovie (som ju gör om till DV)

1
Bevaka tråden