Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag fick nyss svar på mitt mail:D han låter väldigt trevlig och seriös ska fråga lite mer och om allt funkar så ska jag beställa ner 2 8gb till min flickvän i gbg.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-09 17:15

Har mailat honom och ska se, jag jobbar i Stockholm så kanske går att ordna så man hämtar up en.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-09 17:38
Ursprungligen av DeadC:

Har mailat honom och ska se, jag jobbar i Stockholm så kanske går att ordna så man hämtar up en.

Han skickar bara, ingen upphämtning p gr a "säkerhetsskäl".

  • Medlem
  • 2008-08-09 18:13
Ursprungligen av pherson:

Han skickar bara, ingen upphämtning p gr a "säkerhetsskäl".

Har också haft mailkontakt med honom. Betalas genom post- eller bankgiro. Han vill inte lämna några referenser pga sina "kunders integritet".

Har också ställt frågan om att träffas fysiskt men inte fått något besked ännu

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-09 17:30

Ni som begärt pengarna tillbaka från Pianetashop genom PayPal, hur många dagar tog det att få pengarna tillbaka?

Hmm begärde pengarna tillbaka igår eftermiddag så räknar inte med att något händer förens måndag.. men frågan är om PayPal ordnar det om nu Pianetashop har semester..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-09 17:34

Jag fick tillbaka pengarna tre dagar efter refunded-meddelandet...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-09 17:42

Öh, vad är det för säkerhetsskäl? Träffas man på något offentligt ställe är väl rånrisken ganska minimal om han syftar på det. Varför inte på en polisstation?

Ursprungligen av CEk:

Öh, vad är det för säkerhetsskäl? Träffas man på något offentligt ställe är väl rånrisken ganska minimal om han syftar på det. Varför inte på en polisstation?

men det är ju ändå rätt förståligt att han inte vill mötas person-person. Om jag var en försäljare på nätet skulle jag inte träffa kunden privat. Men det är en dum men säker affärsidé

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-09 17:46

Får väl se vad som händer..

  • Medlem
  • 2008-08-09 21:03

Även jag fick svar på min fråga om att träffas. Vill inte av principskäl. Jag frågade också om Paypal men han säger att han inte har det och därför är det insättning på konto som gäller och därefter leverans.

Min princip är inga pengar till privatpersoner i förskott. Så det blir "no deal" i detta fall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-09 21:23

Jag föreslog internetgirot.se som försäkring för både honom och mig men nej, betalning direkt till konto.

Det bästa förslaget från hans sida var betala hälften först, resten efter leverans men det är inte intressant även om han faktiskt skulle ha iphones hemma...

  • Medlem
  • 2008-08-09 21:29

Att man inte ens vill använda internetgirot förstår jag inte. Vad har han att förlora om han verkligen KAN leverera? Hälften i förskott om han bluffar är ju ändå några tusenlappar i fickan så det kan ju vara ett skäl till att vägra

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-09 22:45

Aldrig pengar i förskott nej! De som har rent mjöl i påsen kan faktiskt ta sig tiden att använda ett seriöst betalningssätt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-09 22:55

Tack så mycket för alla svar!

Jag vet nog inte om jag själv kommer beställa därifrån. Jag mailade lite med honom och han sa som sagt att betalningen sker via bankgiro alternativt postgiro.

När jag sade att jag ville betala med paypal så var han inte intresserad.
Jag kan å andra sidan förstå honom. Han lär ju inte ha några problem att sälja via sina kompisar eller till sina kompisar. Vem vet kanske köper en 8GB med min bror bara för att pröva!

Godnatt, och tack alla för fina svar!

Mvh
Tim

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-08-10 00:06

Hmm, han verkar rätt skum den här Mr Nilsson. Har slängt iväg ett mail där jag säger att jag bjuder 6500kr + frakt för en 16GB om han skickar ett par bilder på hans telefoner samt id-kort/körkort och eventuellt f-skattesedel... Ska se vad har svarar... för visst har han väl f-skattesedel? haha...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-08-10 00:14

Vad du en gör beställ inte där ifrån! Om han har telefoner så skulle han sälja dom och inte neka att betala med internetgirot. Man motarbetar inte så mycket och har rent mjöl i påsen.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-08-10 00:36
Ursprungligen av zOraN:

Vad du en gör beställ inte där ifrån! Om han har telefoner så skulle han sälja dom och inte neka att betala med internetgirot. Man motarbetar inte så mycket och har rent mjöl i påsen.

Självklart kommer jag inte beställa av Herr Nilsson som knåpat ihop en hemsida på 5 minuter och säger sig sälja importerade iphones för drömpriser. Jag vill däremot se vad och hur han svarar på mitt mail Att skicka skatteverket på folk är annars också ganska roligt...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-10 12:27

Jag kan tänka mig att Nilsson är lite klurig och endast undviker all typ av exponering (tex paypal) för att inte senare kunna bli dragen inför skatteverket eller annan förenlig myndighet. Men samtidigt håller jag med om att hans websida går att knåpa ihop på mindre än 3 blanka minutrar och att han dessutom inte anger ett telfon nr är oprofessionellt. Man vill ju kunna köra en ratsit på honom liksom. Jag kommer att avvakta tills att någon våghalsig människa fått sin order.

Free Website - Hosting your Homepage for free

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-10 12:59

Det verkar finnas folk som åker till Italien och tar hem, har mailat 4 st nu och väntar på svar.

Är det ingen här som ska åka ner något?

såg denn sidan kanske nåt om ni vill köpa International-Orders.com - International-Shopping - International Checkout - Stores

Kanske har pratat om den innan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-10 13:06
Ursprungligen av OneKiwi:

Kanske har pratat om den innan

jo.
Men om du är känner för att punga ut 799 dollares för en mobil som man inte säkert vet om den är operatörslåst och fungerar i sverige, tjaa, varsegod och testa.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-10 18:13

yey, min begäran om pengarna tillbaka fixad, pengarna påväg till mitt bankkonto vilket jag förstår tar ungefär 3 dagar.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-10 20:20

asso fan... många här (inkl mig) kommer inte någon vart med sina iphoneinköp. Finns det inte några som ska ner till italien eller Hong Kong? Om så är fallet, kan ni inte vara goda macvänner och hjälpa 99.se-medlemmar som har spenderat måååånga timmar här i forumet, men endå inte grejjat en telefon... Jag ber, snälla! Folk på blocket är sjukligt giriga så där blir det inget köp... Dessutom så är de flesta telia-lurar..

Ursprungligen av broel:

asso fan... många här (inkl mig) kommer inte någon vart med sina iphoneinköp. Finns det inte några som ska ner till italien eller Hong Kong? Om så är fallet, kan ni inte vara goda macvänner och hjälpa 99.se-medlemmar som har spenderat måååånga timmar här i forumet, men endå inte grejjat en telefon... Jag ber, snälla! Folk på blocket är sjukligt giriga så där blir det inget köp... Dessutom så är de flesta telia-lurar..

Inte för att jag tror det, men vill du lägga ut 10 000 jämt för att täcka vissa kostnader så har jag en vit 16GB med fullt Invisible Shield påmonterat köpt i Hong Kong till salu..:p

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-10 20:34

Har pratat med Netcoms (Norge) kundtjänst och jag kommer avsluta abonnemanget direkt när jag får telefonen och då låser de upp telefonen när jag kör en restore genom iTunes så ut och jaga avlägsnande norska släktingar eller polare som jobbar i Norge så kan ni lösa en iPhone. Ska givetvis rapportera direkt jag klämt i mitt 3-kort.

Har läst hela tråden oh får inget riktigt grepp om hur det funkar med att köpa telefon utrikes.

Är det någon som kan göra en sammanställning om var man kan köpa telefon hur det funkar och pris.

Om någon bor i Linköpings trakten, då kan jag hjälpa DIG att köpa en Iphone från Italien, Precis så som jag köpte min. Leverans 1 vecka..

Glömde skriva - Leverans tar 1 vecka, Insurance plus tracking number ingår.

Plus dom som tror jag ljuger, kan få mitt hem nummer och mina hem uppgifter.

Skicka mig ett pm med ett förslag om pris så får vi see vad jag tycker.

Till dom som skickar mig ett PM

Kan bara fixa 8 GIG och erbjudanden under 6500 behöver inte skicka ett PM till mig.

Vi snackar om Italiensk Iphone här och inte US Iphone, det är skillnad. Här behöver du inte låsa up telefonen den är redan laglig upplåst från fabrik.

Senast redigerat 2008-08-15 15:34
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-11 10:25

Du vill inte hjälpa en som bor i Sthlm måntro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 12:09

Även jag är intresserad, Lionhart. Bor i Sthlm, men har polare i Lnkpg. Hur gör vi?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-08-11 19:18

aaaah! jag blir tokig. lyckades hitta en polare som var nere i italien och som kunde svänga förbi en TIM-butik. Självklart var det precis som i Florens slut på lurar även där! detta var i nordvästra italien i staden Andora. Verkar vart högtryck på iPhones i italien...

Bevaka tråden