- Andreas Th
- Medlem ●
- Helsingborg
- 2008-06-28 16:48
Hellu.
Här kommer en väldigt sen presentation av mig. Jag antar att jag varit blyg och försökt hålla mig så anonym som möjligt, man vill ju inte att någon ska känna igen en.... =P
Men nu får det kanske vara dags.. *scenskräck*
Jag och macen
Jag är iallafall Andreas och bor för närvarande i Helsingborg.
Jag gled in i macvärlden efter jag från windows bytt till linux (som jag körde ett år) och sedan fick upp ögonen för en iBook. Velade och velade och plötsligt kom macbooken ut istället, vilken jag köpte efter ett tag. Tur där...
Numera kör jag macbook pro (penryn) och är sjukt nöjd.
Utbildning
På gymnasiet gick jag en teknisk linje (Tycho Braheskolan i HBG), gjorde sedan lumpen. Efter lumpen har jag hunnit med en del flum: pluggat lite fysik och lingvistik i Uppsala, jobbat ett år på industrigolvet och nu har jag pluggat datateknik i Lund ett år (bara minst 4 kvar!).
Fritid etc
På fritiden är det rätt mycket datorn som gäller men jag har en massa hobbys som jag försöker hålla igång också.. Foto är väl det största och det har jag sysslat med sedan 2002. Var riktigt nergrävd i fotovärlden men sen hamnade jag i en svacka som varade i två år, men nu har jag dragit igång igen!
min flickr: Flickr: macthille's Photostream
Förra sommaren (2007) började jag bygga robotar och programmera lite sådant. Rätt skoj att meka faktiskt, har lite fjantiga videos på youtube :P.
Älskar musik och ångrar som fasen att jag som liten inte började spela något instrument. Därför försökte jag för två år sen eller vad det var dra igång med lite el-bas. Jag går inga kurser eller så, och det blir inte så ofta att jag spelar (är inte nåt vidare heller.. mina brorsor är bra på gitarr, speciellt den yngsta är grym.).
Fick i julas (2007) för mig att försöka lära mig piano och spelar lite då och då.
Har försökt spela in lite låtar men oftast kan jag inte se på det själv utan att tycka jag är jättelarvig, så jag gör om det till någon slags parodi eller så istället Tramsflams dvs.
(shit jag gjort: http://www.thilander.eu/musik/Fuck_you_China.mp3
låter lite otight, men jag jobbar på det! )
Kan absolut inte sjunga så det blir jäkligt dåligt (med vilje!).
Min video-debut! YouTube - Googling Your Ass (HiphoParody)
Spelar lite med brorsorna ibland..
Spelar en del TV-spel (började med NES -> sega saturn -> sega dreamcast -> PC-spel -> nintendo gamecube -> uppehåll -> wii + xbox 360).
Jag gillar:
Musik: Blir mycket The Beatles, Pink Floyd, McCartney men en massa blandat också. Gillar rock, "pop-rock", blues, jazz och så.
Böcker: Sci-fi! Asimov! Annars typ Richard Dawkins och sånt (är rätt icke-religiös av mig).
podcasts: Favoriten: The Skeptics Guide To The Universe
TV-spel: (bara de senaste): Mass Effect, Zelda: Twilight Princess, GTA IV
Det är väl jag.. Typ.
*skäms* :"> (det blev så mkt om mig själv)
Självporträtt (med ironi..):