Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Roland Edirol PCR-500

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 19:11

Jag har lite problem med min MIDI-keyboard Roland Edirol PCR-500. När jag assignar en parameter till en regel, får alla reglar av den typen (alla på den raden, alltså av samma sort) samma funktion. Problemet finns både i FL Studio och Reason 4.0. Vet någon vad man kan göra åt det?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-28 19:14

Inte 100% svar på frågan men finns inte den automagiskt i Rishön?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 22:43

Nej, men en annan template fungerar till den. Problemet är som sagt att alla knappar och reglage av samma typ definieras som samma reglage, vilket gör det hela lite meningslöst.

Du har provat att trycka ner knappen "dynamic mapping" på pcr-500 ?
för mig funkar Reason 4.01 ypperligt ifrån pcr-500 men du kanske är ute efter ngt annat ?

Edit : såg att du skrev Reason 4.0 , jag tror du måste ha 4.01 för att det skall fungera fullt ut med pcr-500.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 10:43

Aha... Dynamic Mapping fungerar, men det är samma problem där - reglagen mappas, men alla reglage av samma typ har samma funktion. Hur kommer det sig att jag hade samma problem i FL Studio?

• Medlem
  • 2008-06-29 20:23

Jag har pcr-300 och har märkt samma fenomen i Ableton Live. Alla knobs (r1 till r9) styr filter cutoff på Arturia Minimoog. Har inte kollat närmare på det ännu.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 20:26

MrFPG - Det är precis det jag menar! Skriv gärna i tråden, om du hittar en lösning. Detta är ingenting som jag direkt lider av, då jag automatiserar reglage, och endast använder klaviaturen till att spela in MIDI, men det vore trevligt att ha fungerande reglage.

1
Bevaka tråden