Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra erfarenhet av 3G-router

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-06-29 19:49

Hej
Skaffade en 3G Router i fredags då jag blivit väldigt trött på att behöva stoppa i dongeln i min bärbara varje gång jag ville koppla upp mig ute på landet. Köpte en D-Link DIR-451 och åkte iväg med förhoppning om slippa ha dongeln i datorn i helgen.

Plockade upp routern och stoppade i dongeln, satte i elsladden och nätverkssladd för att ställa in den. Tog ca 9 minuter och så var routern fullt fungerande och surfandet på det vanliga trådlösa nätet gick som bara den.

Efter att ha kört hela helgen måste jag säga att routern var värd pengarna då allt går snabbare och hittills så har inte nätet inte varit nere en enda gång. På min MBP så har hastigheten gått upp och ner och ibland har jag fått koppla ner för att försöka igen för att få bättre hastighet. Nu var det full fart hela tiden och vid kontroll i routern så visade den på 5 av 10 ploppars mottagning. Klart bättre än mottagningen har varit på MBP,1 av 5, konstigt nog. Sen är det alltid skönt att ha trådlöst nätverk så att man kan vara på bästa platsen i trädgården och dela ut nätet till vänner på besök.

Då jag har Telias abonnemang för fri surf mellan kl 19.00 och 07.00 för 89:- i månaden, så har jag satt en timer på routern som slår ifrån kl 06.58 och startar 19.02 vardagar så att det inte kostar mer än så.

Så jag kan bara rekommendera denna router om någon funderar på att skaffa en.

Senast redigerat 2008-07-19 22:30

Denne ska också vara väldigt bra 995 :- bland annat på PC city :

DOVADO - Mobile Broadband Access & Telephony

1
Bevaka tråden