Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor angående köp av iPhone..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att jag har lite frågor angående köp av iPhone.
Jag har funderat på 3G, men nu när Telia släppt priserna så känns det inte så spännande att köpa den. Jag behöver egentligen inte ens 3G eller GPS, så den första versionen räcker gott och väl. Men då får man ju inte det riktiga svenska språket i och ingen garanti. Jag åker till Spanien på semester den 30 juli och undrar om jag kan köpa den där utan abonnemang eller "låtsas" köpa den med abonnemang, men verkligen inte göra det som man kunde göra med den första versionen.

1. Kan man köpa iPhone 3G utan abonnemang, eller fuskköpa den i Spanien?
2. Om jag köper en begagnad iPhone version 1 på blocket, kommer jag då kunna uppdatera den till 2.0 och få med det riktiga svenska språket i mobilen, och är det verkligen värt det?

Tack.

Vet inget om köp i Spanien.

Men visst kommer man att kunna uppdatera version 1 (2G) till version 2.0. Det är ju bara att vänta på att någon kommer med ett upplåsnings program. Och jag tror inte vi kommer att behöva vänta speciellt länge på det.

Är det värt det då? Funkar version 1 bra och fungerar allt även här i Sverige?
Är sugen att köpa en nu när priset sjunkit ner till ca. 2300 kr. Blir väl antagligen billigare när 3G släpps också.

Har haft version 1 (2G) i tre månader nu, och är jättenöjd med den. Har Tele 2 abonnemang med 1 GB datapaket för 39:- per månad. Killen jag köpte den av låste upp den och la in svenska språket medan jag väntade. Har inte haft några som helst problem med den ännu.

Ser ingen anledning till att byta. Har själv ingen användning av 3G. Den enda anledningen skulle vara att dom nya har andra färger.

Välkommen till forumet paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatrik.

1. Läs trådarna på forumet, eller läs på Apples hemsida, där det står att Telia säljer iPhone. Läs därefter på Telias hemsida och du skola svar på denna fråga finna. Huruvida man kan köpa den i spanien eller ej, kan du nog ta reda på genom att surfa in på Apple. Du kommer där att få reda på operatören som iPhone säljs med och kan därefter gå in på operatörens hemsida och översätta med till exempel Babel Fish (om du inte kan spanska alltså). Då lär du få reda på dealen.

Tips är också att följa ryktessidorna The Unofficial Apple Weblog (TUAW), Mac Rumors: Apple Mac Rumors and News You Care About, 9 to 5 Mac | Apple Intelligence och AppleInsider | Apple Insider News and Analysis för att hålla reda på senaste ryktena om iPhone. Men som sagt, du bör läsa trådarna om iPhone 3g här på 99 för det mesta tas upp där och många av oss har koll på detaljerna, men vill gärna slippa upprepa dem i 200 trådar.

2. Du har redan fått svar, men ja. iPhone 2.0 kommer som gratis uppgradering till första generationens iPhone. Huruvida du nöjer dig med första genereationens iPhone är ju upp till dig, men om du tänkt använda den för att surfa mycket så kan du nog bli rätt trött på f.g. iPhone om du inte ständigt befinner dig i wlan-täckning. Jag menar, för att surfa med EDGE i Sverige måste du ha Telia och ska du väl ha Telia kan du ju lika gärna skaffa iPhone 3G.

Hoppas jag kunnat hjälpa till!

Tack för hjälpen!
Jag tror jag ska köpa en version 1 och sedan uppdatera till 2.0. Jag kommer nog mest använda mobilen hemma eller på ställen där wlan är tillgängligt. Så version 1 passar mej nog bäst. Dessutom så tycker jag mer om metallbaksidan

1
Bevaka tråden