Ja, vad härligt det är att ha Mac. Samt att alla ens släktingar även också har Mac...
Jag har slutat vara kanelbulekonsult åt hela jädra släkten.
Alla ringde till mig när det vart ngt strul (jag har jobbat i branschen i 15 år innan jag sadlade om). Det var installera om, felsöka och rota i ADSL-modem och allsköns strul. Ofta hade de ingen aning om nåt heller. De var inte speciellt tacksamma eller läraktiga heller. INGEN av dem kör Mac idag trots att jag vid åtslkilliga tillfällen promotat macar och att det antagligen skulle funkat bätre.
Enda framsteget är farsan, han kör Linux det lilla han kör iom att han är panikrädd för Virus etc. Så Suse Linux fixar hans burk och bank...
Jag har installerat burken, inte en gång har den krånglat.
Brorsan kör windows. Han har en egen Mazarinkonsult som kommer hem en gång i månaden, sopar allt, städar ur Malware, Virus och allsköns skit. Det värsta är väl att han tror att det är så det skall vara. Det är ju så det är...
Jag älskar min bror men kan inte låta bli att fnissa ibalnd åt honom när han undrar var "var har du datorn då" (modell danska polisen) när han ser min iMac.
Eller när han frågade lite spydigt hur ofta jag blåste ur min maskin.
Öh, EN GÅNG på två år sa jag och det var fel gjort sa jag, hade jag kollat lite bättre hade jag inte behövt göra det....
Så numera svarar jag att, nä, jag kan inget om Windows. Jag har inga skivor eller andra program som behövs för att reparera en PC. Jag har inte kört Windows heller på flera år, men jag känner en kille som kan fixa det åt dig - han tar betalt och inte i Mazariner...