Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kreditkortsbetalning till Virtuemart

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 14:13

Håller på med ett par webshoppar som görs i Joomla/VirtueMart och jag har en del funderingar på hur man integrerar betalning via kreditkort eller direktbetalning i bank.

Payson har ju ett system men verkar kräva rätt mycket kodning för att funka i VirtueMart.

Payer har ju en plugin till VirtueMart som kanske är OK de har dock lite höga avgifter.

Funkar någon av VirtueMarts kreditkortsmoduler som de är för svenska förhållanden eller måste man ha något annat.

Tacksam för förslag

Janne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 12:52

Hittade en Payson integration för Virtuemart som jag hackade i lite. Och den fungerar bra.

Janne

Dom kreditkorts metoderna som följer med fungerar inte till Svenska banker. Men Payer har en hostad lösning för virtuemart.

Själv använder jag Samports betalnings modul som fungerar lite bättre än Payers. Samport har även mycket information om man nu vill köra API lösning i stället. Men deras hostade lösning är bra integrerad i Virtuemart. Finns att ladda ner efter man har startat ett demo konto.

//C

1
Bevaka tråden