Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta ut trasig iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone från USA, jailbreakad med liberty+.
Jag har hela tiden haft problem med att jag inte kan väcka den när jag stängt av skärmen. Enda sättet är att trycka två gånger på start knappen.
Lite väl irriterande vid inkomna samtal som jag måste koppla bort...
Nu är jag bra less på detta och undrar om och hur man kan få den utbytt i USA.
Har någon erfarenheter av att byta ut telefoner som inte är kopplade till ett AT&T abonnemang?
Jag har ofta vänner som reser till USA så det är inte något problem, snarare hur proceduren ser ut och tips till mig mm.

Kolla in filmen som visar problemet!

http://mansmagnusson.se/iPhone_trasig.mov

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-01 17:27
Ursprungligen av mansmag:

Jag har en iPhone från USA, jailbreakad med liberty+.
Jag har hela tiden haft problem med att jag inte kan väcka den när jag stängt av skärmen. Enda sättet är att trycka två gånger på start knappen.
Lite väl irriterande vid inkomna samtal som jag måste koppla bort...
Nu är jag bra less på detta och undrar om och hur man kan få den utbytt i USA.
Har någon erfarenheter av att byta ut telefoner som inte är kopplade till ett AT&T abonnemang?
Jag har ofta vänner som reser till USA så det är inte något problem, snarare hur proceduren ser ut och tips till mig mm.

Kolla in filmen som visar problemet!

http://mansmagnusson.se/iPhone_trasig.mov

Varför tror du det är ett hårdvarufel? Har du provat att Återställa den?

Jag har återställt den flera gånger och gjort om hela proceduren med liberty+.
Dessutom är det så här direkt efter att den är återställd till fabriksinställningarna.
Jag vet inte om det blir bättre om jag byter till original bootloader, har inte vågat testa det än, men det måste jag ju göra ändå om jag ska ha nån chans att lämna tillbaka den.

1
Bevaka tråden