Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostream lanserar ny tjänst

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-30 16:58

0,5 Mbps för 298 kr. Läs mer på Bostreams website .

Att man sitter med 2,5 Mbps för 399 kr känns ju inte helt fel trots att det var hårt just när man fick beskedet om prishöjningen...

[ 30 September 2002, 16:59: Meddelandet ändrat av: Mattias Malm ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-30 17:03

De lanserade även VDSL på 4 respektive 8 Mb/sek

"Den billigaste respektive den snabbaste DSL-produkten på marknaden Idag
lanserar bredbandsleverantören Bostream två nya bredbandsprodukter på
marknaden. Med ADSL-produkten istream på 0,5 Mbps för 298 kronor per månad
blir Bostream den billigaste ADSL-leverantören på marknaden. Samtidigt
lanserar Bostream produkten jetstream på 4 Mbps eller 8 Mbps, som är baserad
på den nya VDSL-tekniken. De nya kompletterande produkterna innebär att
Bostream idag är den enda leverantören som erbjuder privatpersoner och
företag ett brett urval av olika bredbandsprodukter - istream 0,5 Mbps,
xstream 2,5 Mbps, jetstream 4 Mbps eller 8 Mbps och lanstream 10 Mbps."

Läs mer här.

[ 30 September 2002, 17:18: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Bajs, jag som prec fixat abb

jetstream, priser: Månadskostnad 4,0 Mbps: 749 kronor Månadskostnad 8,0 Mbps: 1249 kronor Anslutningsavgift (inkl. modem): 4995 kronor

jetstream, områden: Stockholm - Östermalm, Ladugårdsgärdet, Stadshagen, Kristineberg, Fredhäll, Marieberg, Lilla Essingen, Stora Essingen...osv...

Yeah! 8Mbit vore ju supernice!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-30 18:01

Skit! Det är lyx att bo i Stockholm eller Göteborg.

Från hem(sk)sidan:

"I första skedet kommer jetstream att vara tillgänglig på ett par stationer i Stockholm och Göteborg. Under våren 2003 räknar Bostream med att täcka centrala Stockholm och Göteborg. Utbyggnadstakten kommer att ske baserat på efterfrågan."

Snälla, kom till Helsingborg och Skåne också!!

Tacka Skanova och Felia för att Bostreams utbyggnad av den snabbare tjänsten begränsas.

2,5 och 4 Mbit är ju stora hot mot 0,5 Mbit för 375 kronor per månad. Tittar man på pris/prestanda krossar Bostream fortfarande andra ADSL-leverantörer.

Det skulle inte förvåna mig om Felia är ganska sura på Bostream som nu erbjuder 4 Mbit. Det måste ju kännas rejält, framförallt när man avråder alla som frågar att skaffa ADSL från telia.

Tur att Bostream finns i.a.f.

Med 8Mbit åt båda hållen (jag har 2.5Mbit in och 768kb ut idag) så kommer ju möjligheterna att hosta servrar att öka markant. Mycket trevligt!

Med 8Mbit kan jag med lätthet ha 15 forum gående utan att lida av bandbreddsbrist etc

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Med 8Mbit åt båda hållen (jag har 2.5Mbit in och 768kb ut idag) så kommer ju möjligheterna att hosta servrar att öka markant. Mycket trevligt!

Med 8Mbit kan jag med lätthet ha 15 forum gående utan att lida av bandbreddsbrist etc

Bara att du inte får det. Läs avtalet. Regadless om vad som står på deras hemsida..

Bostream har inte gått ut med några företagspriser än, det skiljer ju som sagt rätt mycket mellan företags- och privatabbonemang...

Lite kuriosa från bostreams kundtjänst: Tror ni några macägare ringer och vill ha hjälp med installation, trilskande nätverkskort mm? Skulle inte tro det va!

Oops, verkar som websnubben har skött sig och fått ut priserna på företag trots allt... my mistake.

Det är bra att dom visar vägen. Hoppas bara det sker snabbare så kan vi se en explosion av ASP (application service provider) tjänster, Rent video on demand (med snuskigt hög kvalité), och massor av andra tjänster som kräver hög bandbredd.

Btw, funderar på sätta upp en Gophersite.. ;D

• Oregistrerad
  • 2002-10-01 09:19

I mitt avtal med bostream står det bara att man inte får lov att ha kommersiella servrar...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
I mitt avtal med bostream står det bara att man inte får lov att ha kommersiella servrar...

Från Bostreams "vanliga frågor":

Man får sätta upp en egen webbserver hemma, men är det tillåtet att låta vänner lägga upp hemsidor där om det inte genererar allt för mycket trafik?
Detta är inga problem så länge det inte pågår någon kommersiell verksamhet på webbsidorna.

Vad menas med att kommersiell trafik inte är tillåten inom ADSL-nätet?
Kommersiell trafik är inte tillåten eftersom en kommersiell hemsida kan generera väldigt mycket trafik och orsaka lastproblem i vårt nätverk.

Förutom för att hosta icke-kommersiella servrar, kan någon här komma på ett enda brett konsumentanvändningsområde för 8mbps i båda riktningarna, som inte innefattar piratkopiering.

• Oregistrerad
  • 2002-10-01 15:31

Min blivande ickekomersiella TV kanal... "Flummalmö"...

MPEG4 ström...

Citat:

quote: Med 8Mbit kan jag med lätthet ha 15 forum gående utan att lida av bandbreddsbrist etc

Och några Battlefield 1942-servrar kanske?

1
Bevaka tråden