Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MPC 1000, hur tight internt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur tight är en MPC 1000 internt?

Om man i t.ex. Logic lägger två trumslag på två separata spår (med exempelvis EXS24) men på exakt samma position så hamnar de ju i perfekt synk.

Gör MPC:n det med om man lägger två interna ljud (från två olika pads) på exakt samma position, eller blir det en tidsskillnad à la midi?

Riktigt tight skulle jag säga. Absolut inget midilag internt, MPC-familjen är ganska känd för att vara just tight.

OK, ja det är ju vad man hör från folk.
Du råkar inte ha testat ordentligt så du kan berätta om det handlar om sampleexakt eller i vilken storleksordning?

Enklast är ju att lägga ett transient ljud (808 rimshot) på två pads på exakt samma beat och panorera höger/vänster, spela in och titta i dator.

Jag har en 2500 men det skiljer sig nog inte, här är ett test du kan kolla, JJ vs Akai os. JJ var bättre!
Akai MPC Forums - MPC2500 Timing ***[[ JJ vs. Akai ]]*** : MPC2500 - Unofficial JJ OS

Tack för det tipset.

Har du JJ OS förresten? Fungerar det bra i så fall eller känns det "beta-buggigt"?

Har mest använt JJOS1 för 2500 och är inga buggar som jag har problem med., finns OS2 som var lite buggigt i början men jag tror att det är ok nu. För 1000 så är JJ ännu större skillnad mot Akais OS.

1
Bevaka tråden