Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland Juno-G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 23:44

Jag överväger att skaffa en sampler/sequencer till min Microkorg för att göra musik, men kollar även efter andra möjligheter (har alltid använt Microkorgen "live" tidigare och kan inget om programmering) eftersom jag vill göra egen musik. Såg att Juno-G har inbyggd sequencer och trummaskin, är den värd att införskaffa som "helhetslösning" för att göra låtar?

"...(har alltid använt Microkorgen "live" tidigare och kan inget om programmering) eftersom jag vill göra egen musik."

Kan du utveckla det? Jag "programmerar" egen musik. Det går utmärkt att göra det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-03 10:39

Varför inte använda en dator som sequencer, sampler och trummaskin. Denna helhetslösning tycker jag har fler möjligheter. Du får en bättre överblick över låten och du kan om du vill använda alla trevliga plugins. Sedan kan du använda datorn till hårdiskinspelning.

Mvh
Demokid

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-03 14:40

Ljudideal?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-03 23:31
Ursprungligen av Real Parakeet:

Kan du utveckla det?

Alltså jag har använt den som den är i bandsammanhang utan miditriggning. Sorry om jag var diffus. Är ganska trött på datorer just nu och vill ha något som "klarar sig självt". Mitt ljudideal är någon sorts dansant indierock i stil med Editors, Cobra Starship eller The Ting Tings. Gick och provade en Juno-G idag. Gillar synt- och pianoljuden, men hann aldrig prova hur pass bra trumljuden var.

Jag har en ganska begränsad budget men vill ändå ha en synt och en sequencer, så skulle det funka att enbart köra på en Juno-G?

1
Bevaka tråden