Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fullskärm inte fullskärm??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kamrater,

När jag spelar ett spel, eller tittar på en trailer som släppts i Fullscreen-format på apple.com/trailers... så göms förvisso allt annat bort, och bara själva den aktuella applikationen kör fullskärm. MEN, det är inte fullskärm. Det är en rejäl kant på både vänster och höger sida som ej är fylld, den är bara svart. Likadant i nederkant förresten. Och det är inte en perfekt ruta heller. Geometrin är helt galen också. Detta stör mig något alldeles fruktansvärt.

Det enda jag gjort med min 1.42:a är att jag satt in ett 128 Mb:s Geforce grafikkort. Möjligt att det har något med det att göra. Men då jag inte är i fullskärmsläge så fylls ju hela skärmen med skrivbordet som vanligt.

Någon som har den minsta aning?

EDIT: Stavfel

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 00:17

Skärm???
Är det 8:5 eller nyare "wide" (vad det är...)

Vanlig hederlig CRT, Apples gamla 17tummare från Blåvita G3-tiden.

Efter lite tips hittade jag tillslut problemet. När man går in i fullskärm så switchar datorn själv upplösning till 800*600.

Det innebär att man måste switcha över till 800*600 manuellt och ställa in skärmen efter den upplösningen. Visste jag inte om. Men nu är det gröna biffar.

Tack ändå!

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 17:08

i fullskärm kan man ändra filmens storlek precis som i icke-fullskärm(?).
testa kommando+3 för största möjliga
kommando+2 för dubbel storlek
kommando+1 för hälften så stort.
och kommando+0 för standardstorleken.

No, no, your missing the point. Det var inte bara storleken på själva filmen. Det var inte bara svart, det var SVART. Precis som om skärmens geometri inte stämde. Prova ställa om geometrin på din skärm, så att det bara visas en ruta i mitten istället. Du kommer se skillnaden. Det var precis så det var. Då jag gick in i System Prefs/Monitors och bytte upplösning till 800*600 så var den helt okalibrerad. Det räckte att jag kalibrerade in den, ställde om till mina 1200*1024 och sen körde filmen igen, så funkade det. Datorn switchade dolt om till 800*600 och använde mina nyinställda geometriinställningar.

1
Bevaka tråden