Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man synka Lotus Notes kalender med iPhone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-03 16:24

Någon som vet om man kan synka Notes Kalender och mail med iPhonen? Man kan kanske synka mellan Notes till Google och Google till iPhone. Men det är ingen smidig lösning.

Det var just en tråd uppe under mac/microsoft program där vi försökte komma fram till om det går att synka ical med microsoft exchange platform. Och det går inte.

Det finns lite olika plugins/program eller omvägar för att synka men ingen av dem är i min mening värda besväret.

OSX snow leopard kommer ut 2009 och där kommer det finnas exchangestöd, kolla på apples sida om de nämner något om notes också.

isf. kanske du kan tanka ned en beta någonstans och bara slänga över iCal om det fungerar utan att man har hela snow leopard, men jag tvivlar.

Om du kan tanka ned en såndär vcal fil eller något så går det ju alltid att lägga in sånna i iCal, men det är klumpigt också.

Apple är duktiga på att göra program, men deras lösningar fungerar sällan mot verkligeheten eftersom nästan alla kör MS eller Lotus.. iCal är sjukt smidigt och lättjobbat.

//K

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-03 22:25

Lotus Notes har stöd för IMAP.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 08:55

kebarb
ical har jag inte kört, får kanske titta lite på vad det är.

Jag har provat MartinScott Consulting LLC's WirelessMail och det är en lite mer avancerad variant än att bara forwarda. Fast man vill ju ha kalender mm. oxo.

delaque
Ok, men hur skulle man i så fall sätta upp så att man får mail, kalender osv. Man vill helst som sagt inte köra någon fwd. Jag sitter dessutom på IBMs nätverk så det blir nog inte det lättaste att få det att fungera med all den säkerhet de har

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 09:17

Parre: Ett klart tips är att kolla med IBM´s it-avdelning... att börja koppla in egen utrustning och dylikt kan ge skriftlig varning beroende på hur hårda policies de har.

Däremot vet jag att många på IBM har fått testa att köra Mac så de lär ha någon lösning.

1
Bevaka tråden