Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertexter från video_ts

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har rippat hela mitt dvd-bibliotek (ligger nu i video_ts mappar) och ska konvertera dom till ett format som passar ATV. Med handbrake kan jag ju välja att lägga in texten direkt när den konverterar om. Men hur gör jag om jag använder visualhub? Kommer nog använda det istället eftersom jag annars måste köpa Leopard för att kunna få ut 5.1 från handbrake. Kan jag använda ett program som tex submerge när jag ska lägga på text? Hur gör jag i så fall?

iB::Topic::Choose only certain Audio Tracks or Sub-Titles?

iB::Topic::Soft Subtitles and/or captions please!

Submerge: subtitles for your Apple TV, iPod, iPhone - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

Another solution can be done thanks to Perian and applications like Visual Hub. If you already have Visual Hub, if you load a video file in that has a Perian-supported subtitle file along with it, clicking "Force: QuickTime Decoding" in the advanced options will result in the subtitles being part of the video.

So, after conversation to whatever format, the subs will be hard-coded onto the resulting video.

1
Bevaka tråden