Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man lokalisera borttappad iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-05 13:21

Hejsan jag har tappat bort min iphone....

Jag undrar om man kan hitta den på någotvis? Som att lokalisera den på regnr. lr nått liknande är det någon som har någon erfarenhet innom detta?

Har för mig att det funnits en app för detta, men det är fördelaktigt att installera den först och tappa sen.

Jag har för mig att jag såg på wwdc (var det nog inte alls föresten, men nått sånt ) att man ju i framtida versioner ska kunna stänga av sin telefon hemifrån om man tappar bort den.
Kanske att man kan hitta den via "my location" funktionen på något sätt...
Bara gissning och så finns ju inte dessa funktioner än, så i detta fall så har jag inga tips =/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-05 19:38
Ursprungligen av Erik Dungert:

Jag har för mig att jag såg på wwdc (var det nog inte alls föresten, men nått sånt ) att man ju i framtida versioner ska kunna stänga av sin telefon hemifrån om man tappar bort den.
Kanske att man kan hitta den via "my location" funktionen på något sätt...
Bara gissning och så finns ju inte dessa funktioner än, så i detta fall så har jag inga tips =/

Tror du tänker på det att företag bett om funktionen så att man nu kan radera hela telefonen om man tappar bort den eller så, varpå en ev tjuv endast har en fin liten brevvikt att använda sig av..

GSM systemen kan ju annars visa vart en telefon är för tillfället, men det är ju från GSM antennernas vy och operatörerna kommer endast lämna ut sådan info till polisen, så det hjälper inte din slarvighet

Hört att om man lämnar IMEI-numret i en polisanmälan så kan de stänga av telefonen via detta. Tjuven får då

a) en bra blompress för tussilagos
b) gå till sin polare som bränner in ett nytt IMEI

Inte helt säker på ngt här, jag kanske bara återciterar löst snack.
Vet ej hur svårt det är att ändra IMEI t ex....

OT: Nu är grannarna så jävla fulla att de spelar TomasLedin-medleys. fy fan.....

Kan du inte pröva att ringa på mob tel för säkerhets skull så den inte råkar ha ramlat ur fickan och finns på något ställe i lägenheten ? Redan gjort förstås.
SMS:a till din telefon (och ev låtsas vara från polisen) och be "upphittaren" lämna in telefonen så de kan hämta ut belöningen. Ja men det var väl kreativt tänkt iaf ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-06 05:18
Ursprungligen av Goflorp:

Hört att om man lämnar IMEI-numret i en polisanmälan så kan de stänga av telefonen via detta. Tjuven får då

a) en bra blompress för tussilagos
b) gå till sin polare som bränner in ett nytt IMEI

Inte helt säker på ngt här, jag kanske bara återciterar löst snack.
Vet ej hur svårt det är att ändra IMEI t ex....

OT: Nu är grannarna så jävla fulla att de spelar TomasLedin-medleys. fy fan.....

Med IMEI nummret så kan telefonen spärras från att använda GSM nätet helt, förutsatt att operatören som man använder SIM kortet ifrån prenumererar/utbyter listor med andra så.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-06 02:34

Man får väl hoppas att Undercover lanseras till iPhone, då lär alla liknande problem försvinna för alltid.

Men med ziPhone eller vad alla upplåsningsprogrammen heter kan man väl byta IMEI?

1
Bevaka tråden