Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej att importera!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
jag behöver verkligen hjälp. Det går inte längre att importera låtar till mitt itunes bibliotek. När jag drar en helt vanlig mp3 låt till programmet händer inget, hör inget ljud och filen hamnar varken i musik mappen eller i databasen. Har även testat med "importera" och "lägg till i bibliotek". Har googlat som en galning och hittar inget svar.

/ nollnoll

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-05 22:32

Säker på att det är en mp3a? För vissa format funkar inte i iTunes.

Ursprungligen av Laleh:

Säker på att det är en mp3a? För vissa format funkar inte i iTunes.

Ja, helt vanliga mp3.

Gjort ngt nyligen med biblioteket, flyttat det mellan två drivar etc ?

Disken full?

Om du provar ngt annat material än det du försöker med nu?

vad säger inställningarna för bibliotek etc ?

Ursprungligen av Goflorp:

Gjort ngt nyligen med biblioteket, flyttat det mellan två drivar etc ?

Disken full?

Om du provar ngt annat material än det du försöker med nu?

vad säger inställningarna för bibliotek etc ?

Denna macbook pro har exakt samma inställningar som min imac, som ja kopierade ifrån. Andra mp3 filer verkar visst fungera så dessa fungerar inte, men verkar inte veta varför.

Tror problemet ligger i "rättigheter", inte DRM utan i att i OSX har varje fil rättigheter inställda.

T ex kan man ställa in så att jag som ÄGER filen har rätten att läsa, skriva till filen i fråga. Du får bara läsa t ex...

Om du söker här på forumet å hittrar du en del om Rättigheter och kommandot CHOWN i Unix (Change Owner).

En bra sak att göra på en extern enhet som man ofta använder för att kopiera filerna är att öppna "Visa Info" på den och välja "Ignorera Rättigheter på den här skivan" eller ngt liknande....

1
Bevaka tråden