Ni kanske har läst på XLR8 om hur många PC användare det är som gillar Mac, så jag ville kolla om detta stämmer även i Sverige, svaren vart förbluffande, jag gick till www.sweclockers.com och frågade vad folk anser om OSX på PC sidan. Jag har inte haft tråden igång så länge men en PC användare sa så här:
"Hehe... från att ha varit en som föraktande sett ned på allt vad Machintosh heter, överväger jag faktiskt för första gången att låta nästa dator jag köper bli en Mac, tack vare OSX. Har visserligen aldrig kört det själv, men allt jag hört hittills har varit positivt. Och jag misstänker att microsofts senaste skapelse kommer att bli en katastrof. Har visserligen provat XP, och det är inte så illa. Men trots att jag aldrig haft några problem med det, känns det inte på långa vägar så solitt som 2000.
Ack ja... misstänker att MS driver en omedveten kampanj för att tvinga folk att börja använda Linux eller någon BSD-distro förr eller senare.
Om det skulle komma en port av OSX till PC skulle jag vara bland de första att installera det."
Många drog direkt upp frågan om OSX funkar till PC då det är ett UNIX system och dom började prata om vilka processorer Darwin fungerar på osv och som ni kan se över här så är dom villiga att skaffa Mac bara för att köra OSX
Gå gärna dit och stötta!
SweClockers
Hitta gärna andra PC forum och dra upp frågan! Alla PC användare ska höra varandras åsikter om OSX, om dom hör från en macanvändare så avfärdar dom det men kommer det från en PC användare så ska ni få se på redigt bra effekter!