Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCab

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-01 01:03

Jag testar nu iCab för första gången och vet inte ifall jag är nöjd eller inte. Det jäkliga är att jag trivs med IE, men börjar fundera på om det bara är vanans makt...IE hänger sig HELA TIDEN med resultatet att jag får starta om datorn stup i kvarten. Jag vet att vi snackat om browseralternativ tidigare här, men för att ta det hela en gång till: vilken är bäst om man som jag kör med OS 9.2? Netscape kanske?

Märkligt...Jag upplevde aldrig något problem med IE någonsin när jag körde mac...Däremot Netscape,som ofta hade problem med att hitta servrarna

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-01 02:44

När IE väl funkar så funkar det utmärkt. Det är dessutom snabbare än Netscape (på min dator iallafall), men det hänger sig lite väl ofta.

Edit: har du lagt mac på hyllan, xplane?

[ 01 Oktober 2002, 02:45: Meddelandet ändrat av: PJW ]

• Oregistrerad
  • 2002-10-01 09:17

Under X tycker jag Netscape är bäst och snabbast. I min powerbook där jag kör 9.2.2 så är det IE som rullar på bäst, men hänger sig ofta...

Ok, jag har alltid tyckt att IE varit snabbast på min iMac, men sen Jaguar & NS7 så tycker jag att det kickar ass...! Går ruggigt snabbt att ladda upp sidorna, den sekunden innan sidan "ritas" upp, jag fått vänta på i IE har halverats...

iCab _kommer_ nog att bli en fin liten webläsare nån gång i tiden. För tillfället är det bara det att det är för många saker som blir fel under uppritningen. Visst kan den hantera och rita upp HTML 4.0 strict väldigt bra, men blir det minsta lilla lagerhantering eller liknande så vill den inte.

Jag kör den lite då och då precis som jag gör med Mozilla och med Exploder. (kanintebestämmamig!)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-01 22:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Under X tycker jag Netscape är bäst och snabbast. I min powerbook där jag kör 9.2.2 så är det IE som rullar på bäst, men hänger sig ofta...

Va! Netscape? Har du provat Navigator/Chimera?
Då kommer du inte tycka samma sak längre...

1
Bevaka tråden