Har du haft en enskild firma i flera år, e-leg och kan logga in på ditt skattekonto med det? I så fall kanske du kan göra mig en liten tjänst?
Jag håller på med att skriva guider för att bokföra intäkter, kostnader, moms och förstås skattekontot på min bokföra moms-site (Eh, jo jag vet att det är sommar...)
Till artikeln om bokföra skattekontot så behöver jag de texter som dyker upp på skattekontoutdragen för att förklara vilka av dem man behöver bokföra, från någon som har enskild firma.
Själv har jag inte enskild firma och därför skulle det vara en stor hjälp om någon som har en enskild firma och haft det några år, kunde logga in på skatteverket > skattekonto, söka fram alla transaktioner på skattekonto sedan din företagsstart.
Välj "Transaktioner" > "Bokförda transaktioner" så kommer du till sökformuläret. Tidigaste datum som accepteras i sökningen är 980101.
Det finns en knapp det står "Ladda ner till Excel" när man har gjort en sökning på så vis. Du ser i bilden nedan.
Filen får ändelsen .skv, men det är bara att byta till .txt och öppna den i tex Excel för att göra ändringar. Du får gärna ändra alla belopp eller ta bort dem, beloppen är inte intressanta, men om det är minus eller plus är viktigt att det är kvar och förstås texterna.
Alla mina kontaktuppgifter finns här till vänster i form av färgglada ikoner för olika chat-tjänster och min epost är: Ola at intelligentmammals punkt se.
Stort tack!