Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amplitube Live problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 12:41

Jag har laddat ner demoversionen av Amplitube Live, men jag har ett problem... När jag kollpar in gitarren i datorn visar signal-mätaren i Amplitube att in-signalen är för svag och en gul lampa lyser. På deras hemsida står det att det inte krävs någon extra utrustning utöver det befintliga ljudkortet i datorn för att kunna använda Amplitube Live med sin gitarr. Men i manualen som följer med programmet står det att de rekommenderar en extern D.I Box för att få rätt signalstyrka... vad menar de med detta egentligen? Även i Apples pressvisning av Amplitube säger de att det inte krävs någon extra utrustning... Hur ska det vara egentligen? Är det bara jag som gör något fel?

• Avstängd
  • 2003-06-11 12:47

Du måste ha nåt som drar upp nivån till ditt ljudkorts linjenivå - jag har en gitarrpreamp som jag kopplar in i ljudkortet (Audiophile). Preampen är ställd på ett neutralt ljud....blir skitbra faktiskt. Kan tänka mig att du får lite fesig signal om du drar in gitarren in i kortet bara så en D.I Box kan nog vara bra. Dom är inte så dyra. Jag har en bra noisegate i min preamp också, ännu bättre.

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 12:49

Tack för hjälpen. Jag får väl helt enkelt skaffa en sån... Men jag undrar en anna sak också... Jag hör ett kort brus med ca 10 sekunders mellanrum. Vad är detta? Är det något de lagt in i demoversionen och som försvinner när man registrerar, eller är det någor som inte fungerar som det ska?

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 13:15

Hur fungerar en preamp resp. en di-box? De rekommenderar nämligen att man använder båda för att få bästa ljud, men jag vill gärna veta lite mer om dessa innan jag går och köper...

Nä, man fick inte mycket signal av att koppla direkt från gitarr till ljud in.

Men jag testade med ett gammalt kassettdäck för att få upp signalen o det funkade bra. in i mic-ingången, pause-rec o sen vidare till datorn.

Försök med det innan du bestämmer dig för att köpa.

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 22:21

Ok, schysst! Det måste jag testa. Orkar inte lägga ut 500 spänn på massa extra prylar...

1
Bevaka tråden