Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webhotell med OS X Server

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 12:44

Är det någon som kånner till om det finns något webhotell som har OS X servrar. Skulle vara kul att ha sin hemsida på en Mac plattform.

/Erik

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 12:54

Har du ADSL eller något så ha den hemma
[Om du står ut med fläktljudet... :p]

Sök här

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 14:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär

Jag har en powerbook och antar att den måste stå på hela tiden, då förlorar man ju vitsen med en bärbar darta!

/Erik

www.immitt.com - hos coola Ola och Plåt-Laban

/c

Jag blev uppringd av "kicknick" som kör sitt webhotell på xserve...

fick en bra deal av dom för att fixa en hemsida, webhosting och litta annat av dom, men måste man betala orginal priser är dom rätt dyra faktist... men det kan kanske vara värt att titta på?

Ordnade i stort sett gratis webhosting på annat håll istället...

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 17:57

Hm, har inte full koll (dåligt närmine), men datakultur skriver nått om att det finns ett äpple inblandat i verksamheten.

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 18:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erran
Jag har en powerbook och antar att den måste stå på hela tiden, då förlorar man ju vitsen med en bärbar darta!
/Erik

Helt rätt
Men en gammal G3:a och den inbyggda "NAT:en" i 10.2-> borde väl vara förhållandes kostnadseffektivt om man bara har en smula trafik... (fast kanske inte hundra enligt ex.v. telias avtal)
Yttermera kan man ju "lajja runt" hur mycket man vill med php och grejjor... Man gör ju som man vill för man förhandlar ju bara med sig själv...

• Medlem
  • 2003-06-11 18:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär

Man fixar ett serverrum i garderoben...

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 18:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Man fixar ett serverrum i garderoben...

I ett serverrum behöver man oxo en dator. Plus ett intresse av att ha ett serverum hemma.

/e

• Medlem
  • 2003-06-11 18:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erran
I ett serverrum behöver man oxo en dator. Plus ett intresse av att ha ett serverum hemma.

/e

Om du tycker det är värt pengarna så kan du ju köpa en Beige G3:a som de säljer här.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Per-Olof Rupp
Hm, har inte full koll (dåligt närmine), men datakultur skriver nått om att det finns ett äpple inblandat i verksamheten.

Det är lite off topic, men jag satt och tittade på Datakultur så sent som häromdagen faktiskt, i jakt på prisvärda webbhotell som verkar vettiga. Är det någon som har någon erfarenhet av detta webbhotell?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-11 19:30
Citat:

Dessutom är bilden i deras sidhuvud faktiskt en av skrivbordsbilderna som följer med os x. Hoppsan!

• Oregistrerad
  • 2003-06-12 00:41
Citat:

quote:

Det är lite off topic, men jag satt och tittade på Datakultur så sent som häromdagen faktiskt, i jakt på prisvärda webbhotell som verkar vettiga. Är det någon som har någon erfarenhet av detta webbhotell?

Har en hemsidekund där. Dom ger väldigt bra suport tycker han. Planerar att skicka dit alla kunderna. Hamnar där själv när jag har råd. (En webdesigner som inte har en egen site??!!!)

Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Om du tycker det är värt pengarna så kan du ju köpa en Beige G3:a som de säljer här.

Jag vet inte.. Men om man har en lina som är okej (alltså inte Kabel TV eller Telia) så är det värt i längden att ha en gammal G3:a i garderoben (finns alltid plats). Typ 3000-3500 kr. Med PHP, CGI, Perl, ASP, Gud och hans faster.. Exlusive din i-net uppkoppling. Det låter värt priset. Långsiktigt tänknade.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 11:38

Men törs man ha en kund i garderoben?

Citat:

Har en hemsidekund där. Dom ger väldigt bra suport tycker han. Planerar att skicka dit alla kunderna. Hamnar där själv när jag har råd. (En webdesigner som inte har en egen site??!!!)

Aha, det var bra att veta, det ger mig lite mera kött på benen inför valet av webbhotell.

1
Bevaka tråden