Det är ju högst OT och jag som admin borde veta bättre, så jag svarar en gång och lovar att inte ta upp det mer i den här tråden. Lovar!

Ursprungligen av Goflorp:

Gnäll!

Det var bara en liten skämtsam kommentar, men det ligger lite sanning i det om man vill diskutera det närmare.

Morsan har jobbat halvt ihjäl sig på posten.

Säger kanske mer om hur Posten är som arbetsgivare.

Tror du det är posten som uppfinner reklamen?

Näe, men de vill hemskt gärna dela ut den. I mängder. Det är reklamen som är lönsam för Posten och det är reklamen som gjorde att det blivit en allt större arbetsbelastning att springa i trappuppgångarna för det väger väldigt mycket. Inte f*n är det räkningar och vykort.

Vad kan kostnaden vara för ett par skåp nere på bottenvåningen vara då?
Inte fan är det några summor att prata om.

Vi har 20 trappuppgångar i vår förening och det finns ingen bra plats att sätta upp skåpen rakt av i någon av uppgångarna, så vi måste ta hål i väggen eller bygga om/ut varenda entréerna. Så nog f*n är det summor alltid.

Jag bor i ett hus med nio våningar, då skall post till 9x4 lägenheter delas ut in genom dörrarna. Snacka om att det tar tid.

Visst, men vem är det som sparar tiden och vem är det som tjänar pengarna på förändringen? Inte är det föreningarna.

Vi har inget emot att förbättra situationen för brevbärarna och vi har inget emot postboxarna i sig, men om åtgärden handlar om att göra Posten mera lönsamt, då borde Posten också betala för det. Nu lägger Posten hela kostnaden och ansvaret på föreningarna och hotar att inte dela ut om man inte anpassar sig.

Så, nu lovar jag att inte prata Posten mera i denna tråd