Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hidden track i Toast?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hoppas detta är rätt forum...

Jag håller på att sätta ihop en blandskiva och skulle vilja ha med ett "hidden track". Helst som nummer noll (alltså man måste trycka på rewind på spår ett för att lyssna) alternativt att ha det som sista spår, med en lite längre tystnad (det sista kanske jag borde kunna luska ut själv, men det har jag inte gjort eftersom jag kom på det när jag nu skrev inlägget och är så ful att jag i min lathet skriver det här:-))

Eller bör jag använda något annat program? iTunes?

Det finns en inställning för "Track 1 Start Offset". Detta borde väl göra det möjligt att "gömma" en låt innan spår ett?

Toast 8 Titanium Support: Professional Mastering Features

ah...

Det verkar ju onekligen så, även om jag nog är för dum för att riktigt förstå hur jag ska göra...

Men stort tack! Jag får väl testa mig fram lite...

Har aldrig gjort det själv, men min gissning är att tillvägagångssättet är:

• Du har spår 0 (bonuslåten) och spår 1. Vi säger att 0 är 2:30 lång och 1 är 3:30

• Du slår samman dessa till en ljudfil innehållande spår 0 + några sekunders tystnad + spår 1, dvs den blir ca 6:05

• Du lägger in denna fil i toast som spår 1

• Du sätter "Track 1 Start Offset" till Spår 0:s längd + nån sekund, i vårt exempel 2:33

När du startar CD:n borde den då börja spela i mellanrummet mellan spår 0 och 1, dvs spår 1 börjar spelas men om du spolar bakåt hittar du spår 0.

Men som sagt, bara en gissning...

1
Bevaka tråden