- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
Tycker också det är föredömligt enkelt och överskådligt!
Grattis! MaxiMac skriver possitivt om din sida
Mycket bra! Har använt den flitigt under veckan som varit Gillar iPhoneversionen. Nu saknar jag bara RSS. Hajar ju att konceptet handlar om svenska siter, men det vore intressant att få med internationella siter också.
Nu saknar jag bara RSS. Hajar ju att konceptet handlar om svenska siter, men det vore intressant att få med internationella siter också.
Sådär! Nu kan man få en daglig sammanfattning av nyheter via RSS.
Internationella nyheter hittar man på Aaplnow.com
Sådär! Nu kan man få en daglig sammanfattning av nyheter via RSS.
Internationella nyheter hittar man på Aaplnow.com
Sweet! Tummen upp, tusenfalt.
Nu syns det verkligen vilken torka det är på nyheter och att mycket News levereras av privatpersoner.
Det är fortfrande "Snart lanseras iPhone" och "Bilder från kön" etc...
Sidan är grym!
idé...Varför inte en sida till med internationella nyheter ?
Gärna mkt engelska men kanske ngt från ngn tysk sida/Spansk etc. Skulle ju vara väldigt fräckt. Eller varför inte Alla olika språkutgåvor av Macworld?
Skulle ju vara suveränt ha som en liten ikon på iPhonen.
Nu skulle en sån där ikon (favicon?) sitta fint, så man kan ha sidan i bokmärksfältet
Nu skulle en sån där ikon (favicon?) sitta fint, så man kan ha sidan i bokmärksfältet
Det har strulat en del med favicon:en och när jag försöker fixa det brukar den gamla fastna i cachen.
Hursomhelst, Jag har laddat upp en ny och lagt till rel-länkar i sidan. Förhoppningsvis hjälper det. (aapl.se/favicon.ico & aaplnow.com/favicon.ico)
Det har strulat en del med favicon:en och när jag försöker fixa det brukar den gamla fastna i cachen.
Hursomhelst, Jag har laddat upp en ny och lagt till rel-länkar i sidan. Förhoppningsvis hjälper det. (aapl.se/favicon.ico & aaplnow.com/favicon.ico)
Vad är rel-länkar?
Sorry, link-tag heter det kanske:
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="/favicon.ico"/>
I Firefox dyker den upp om man tömmer chachen och startar om webbläsaren.
Nu funkade det. Thumbs up!
dé...Varför inte en sida till med internationella nyheter ?
Gärna mkt engelska men kanske ngt från ngn tysk sida/Spansk etc. Skulle ju vara väldigt fräckt. Eller varför inte Alla olika språkutgåvor av Macworld?
Skulle ju vara suveränt ha som en liten ikon på iPhonen.
Varken spanskan eller tyskan är vad den borde vara. Därmed blir det svårt att hålla koll på kvalitén. Rent tekniskt är det inga problem, förutom att servern kan bli lite trött av att läsa in alla flöden en gång i kvarten.
Håller med memark, öppna inte alla länkar i nytt fönster! Det är extremt irriterande, och bör vara upp till var och en.
OK, tack för input. Gillar det inte själv så jag vet inte varför jag la till det. Däremot funkar det bra i iPhone versionen med öppning nytt fönster, så där behåller jag det.
Grymt - jag har gillat din sajt från starten!
Nu när 99 har en eminent nyhetsredaktör och dagliga uppdateringar kanske vi förtjänar ett litet snäpp uppåt i rankingen?
Ja, absolut. Hur funkar det med era flöden nu för tiden? Just nu bevakar jag nyheterna för Mac och för iPhone. Finns det något för endast nyheterna på förstasidan?
Det fina med iPhone appen är att den visar de senast uppdaterade källorna överst, så där ligger 99.se nästan alltid i topp.
För drygt 10 år sedan skapade jag den här tråden. Testar att skaka liv i den igen
Efter att ha haft sajten lite i dvala under några år har jag nu uppdaterat https://aapl.se med nytt utseende. Även appen för iOS är uppdaterad.
Kika gärna in. Tips och idéer tas tacksamt emot!
För drygt 10 år sedan skapade jag den här tråden. Testar att skaka liv i den igen
Efter att ha haft sajten lite i dvala under några år har jag nu uppdaterat https://aapl.se med nytt utseende. Även appen för iOS är uppdaterad.
Kika gärna in. Tips och idéer tas tacksamt emot!
Trevlig app!
Men var är Watch appen? Hade varit trevligt!
Efter att ha haft sajten lite i dvala under några år har jag nu uppdaterat https://aapl.se med nytt utseende
Trevligt! http://aaplnow.com är en favorit när jag snabbt vill tanka på lite Apple-nyheter.
Nåt som jag gissar är väldigt lätt att implementera, stöd för widget-skärmen när man skrollar längst till vänster på iPhonen. Vore ju perfekt att se senaste nyheterna där så man slipper öppna appen hela tiden för att se om det finns nåt nytt.
Nåt som jag gissar är väldigt lätt att implementera, stöd för widget-skärmen när man skrollar längst till vänster på iPhonen. Vore ju perfekt att se senaste nyheterna där så man slipper öppna appen hela tiden för att se om det finns nåt nytt.
Det och även notifikationer står på att göra listan.