Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska du köa utanför butikerna när iPhone 3G lanseras?

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-09 02:33
Ursprungligen av ratorinak1:

2200 kommer jag också, och inte fan kommer det vara många i en kö där, då. Klart du kommer få din Iphone.

Vi ses där! Kommer vara där

Sagan om ringen - släng dig i väggen!
Här kommer iPhone 3G - något som förhoppningsvis är värd att köa för

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-08 21:42

Förhoppningsvis är jag den enda kön på Gotland..

Av någon anledning tycker Telia att Vällingby inte hör till Stockholm.
Sök på iPhone 11/7 och välj Vällingby-butiken.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-08 23:19
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Av någon anledning tycker Telia att Vällingby inte hör till Stockholm.
Sök på iPhone 11/7 och välj Vällingby-butiken.

Då syns vi kanske där
Får se hur jag ska göra, men vad tror du?
Vit 16GB, hur många av just den? Skulle vara så jävla snopet att komma dit och så har dem enbart 8GB versionen i butiken.

Ursprungligen av f-our1:

Då syns vi kanske där
Får se hur jag ska göra, men vad tror du?
Vit 16GB, hur många av just den? Skulle vara så jävla snopet att komma dit och så har dem enbart 8GB versionen i butiken.

Ptja, svårt att sia om. Telia vägrar ju uttala sig om hur många iPhones dom blivit tilldelad. Själv satsar jag ju på en svart 16 GB. Bara hoppas att dom har tillräckligt många hemma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 22:20

Kungsgatan och Karlaplan ska jag försöka fota på, tors.natt och fre.morg.

Jag har redan klart med några tidningr om bilder, så le stort i Göteborg!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-08 22:56

Ska KANSKE stå utanför telia i arvika klockan 10 på fredag Har inte bestämt mig för hur bråttom jag har med att få en...men det vore liksom en kul grej att stå där å vänta ^^

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 00:47

Är det inte lika bra att beställa den på fredag så har man den hemma på tisdag som senast?

Ursprungligen av boris91:

Är det inte lika bra att beställa den på fredag så har man den hemma på tisdag som senast?

Finns ju inga garantier för någonting. Lite surt om ca 2.000 andra personer bestämmer sig för att beställa på nätet på fredag och man själv råkar hamna sist i den kön. Då kanske man inte har en iPhone förrän i september.

Se bara på tidigar datorsläpp av Apple. Jag fick vänta flera månader på min Mac Pro när den lanserades.
Sverige brukar ju stå rätt långt ner på Apples prioriteringslista.

Jag tror Telia endast fått tag på ett fåtal iPhones och vet om det själva, men vägrar därför uttala sig om hur många dom har. Dom vet att dom säljer slut på någon timme på fredag.

Senast redigerat 2008-07-09 07:09
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-09 07:53

Tänkte jag skulle inleda torsdagskvällen med ett par pilsner antingen på lilla torg här i malmö eller hos en polare som bor uppe i city. Sen vingla ner vid 24 tiden o kolla läget. Så är det nån som ser nån förvirrad fyllekaja så är det bara jag.

MacRumors skriver att England, Nya Zeeland och Australien bara kommer att få 25.000 exemplar av iPhone 3G (var). Det är helt sjukt lite, speciellt i Australien.

Hoppas verkligen att finns iPhone hos Telia så alla kommer få ett varsitt exemplar.

Ursprungligen av Patrik D:

MacRumors skriver att England, Nya Zeeland och Australien bara kommer att få 25.000 exemplar av iPhone 3G (var). Det är helt sjukt lite, speciellt i Australien.

Hoppas verkligen att finns iPhone hos Telia så alla kommer få ett varsitt exemplar.

Ja, Sverige lär ju inte få fler, men blir det i samma skala så kommer ju det iaf några hundra lurar per butik.

Jag skulle lätt kunna tänka mig att plocka upp en iPhone 3G på fredag. Några tips på butiker i Melbourne?

Ursprungligen av Björnström:

Jag skulle lätt kunna tänka mig att plocka upp en iPhone 3G på fredag. Några tips på butiker i Melbourne?

Edit: Hittade listan här:
Optus iPhone - Store Search

Postnummer "3006". Butikerna öppnar 07:00 på morgonen här. Får väl gå ner och ställa mig i kön vid 05:00 då

På ett sätt är jag rädd för att hamna längst bak i en kö på 200 man, samtidigt som det skulle kännas väldigt fånigt att stå helt själv utanför butiken i tre timmar.

Örebro

Tänkte glida ner till Teliabutiken i Örebro vid 9-tiden med en stor kopp kaffe (eller, är det risk att man blir kissnödig då och måste gå därifrån 9.55? Kanske bäst att hoppa över kaffet....)

  • Medlem
  • Löddeköpinge
  • 2008-07-10 01:11
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

På ett sätt är jag rädd för att hamna längst bak i en kö på 200 man, samtidigt som det skulle kännas väldigt fånigt att stå helt själv utanför butiken i tre timmar.

Hahaha, en perfekt beskrivning av mig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 10:57

Och Telia har ju också hyrt in väktare för att hålla ordning så man kan nog vara ganska lugn.

Jag är väldigt nyfiken på hur mycket människor det kommer vara där på kvällen

Ska nog gå förbi där efter 12, om det är tomt drar jag in och köper en, annars väntar jag.

Jag tänkte stå o hänga i gbg.

Tecknar nog ett Telia-vänner abb med 199 fri surf och en svart 16GB iPhone. Enligt kalkylatorn hos MacWorld så blir det flera tusen kronor billigare på ett år än om jag skulle valt något av i-paketen. PS. Jag gick in på min telenorsida och satte in samtliga siffror från månaden som gått och ökade allt med 20-30%.

Vad tänkte ni andra teckna för avtal?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-09 12:07
Ursprungligen av Rytterfalk:

Jag tänkte stå o hänga i gbg.

Tecknar nog ett Telia-vänner abb med 199 fri surf och en svart 16GB iPhone. Enligt kalkylatorn hos MacWorld så blir det flera tusen kronor billigare på ett år än om jag skulle valt något av i-paketen. PS. Jag gick in på min telenorsida och satte in samtliga siffror från månaden som gått och ökade allt med 20-30%.

Vad tänkte ni andra teckna för avtal?

Då lär vi synas på torsdag kväll.
Enligt flera kalkylatorer så blir Bingo billigast för mig så det blir ett sådant abonnemang med 199 fri surf. Räknade på det och i samtal/sms blir det ungefär samma kostnad hos Telia som hos Tele2, bara att nu har jag en äkta surfmaskin och det är lätt värt 199kr mer i månaden. Så resonerar jag.

Ursprungligen av CeCe:

Då lär vi synas på torsdag kväll.
Enligt flera kalkylatorer så blir Bingo billigast för mig så det blir ett sådant abonnemang med 199 fri surf. Räknade på det och i samtal/sms blir det ungefär samma kostnad hos Telia som hos Tele2, bara att nu har jag en äkta surfmaskin och det är lätt värt 199kr mer i månaden. Så resonerar jag.

Finns det fler kalkylatorer att leka med? Oh - vill veta mer! Man kan aldrig vara fööör säker när man har med Telia att göra.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 23:10

Det menar du inte? Herregud!

Bra att jag inte ska köa då, det lär ju vara ännu värre i Stockholm... ingen som kan ge sig ut och ta lite bilder på stackarna?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 23:16

Kom igen nu, quality ain't worth the world. Vilken bild som helst!

Kan tänka mig att det finns vissa tidningar som vill publicera bilderna innan nya upplagan trycks inatt dessutom.

Såg att det var någon som var där och intervjuade så det lär komma en artikel i gp eller något imorgon. Har tyvärr ingen bra kamera men kan rapportera att det såg bekvämt ut, stor luftmadrass, täckte och gitarr. Mindre kul blir det väl på natten men det orkar man nog med.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-09 23:30

det var som bara den!! härligt, undrar hur det ser ut på kungsgatan i stockholm, jag är ledig nu två dagar man kanske ska börja packa o ge sig iväg??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 23:34

Det är lika bra det.

Glöm inte bort att i USA så räckte alla iPhones mer än en vecka innan dom började sina, och vi minns alla hur länge folk köade där.

Bevaka tråden