Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var skall ni köa?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ni som ska köa för att köpa iPhone på natten, var skall ni köa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 21:06

Inte för att vara tråkig, men vart är knappen. Inte köa alls...

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-09 21:21

Eller knapparna för sveriges övriga orter?

Jag tycker inte knappen för att inte köa alls, eller knappar för övriga orter är särskilt relevanta
För man svarar ju endast om man tänker köa, och det är väl bara i malmö, gbg och sthml som Telia har nattöppet ("Ni som skall köa på natten, var skall ni köa?").

Detta kommer från en som ska köa på morgonen i Helsingborg ^^

Får ju gärna skriva när ni tänker komma också när ni röstar
Bor normalt i Stockholm men befinner mig just nu nere i Skåne så blir väl att ta sig in till Malmö, har dock inte bestämt mig för när jag ska komma dit så skulle vara roligt att se vad andra tänker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 22:10

Jag kommer nog ta mig till Kungsgatan Sthlm runt klockan 22.00. Hoppas inte kön är allt för lång då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-09 22:12

Huj, jag tycker det är svårt att bestämma sig för vilken tid man ska börja köa. Antingen står man där som en idiot kl 20.00 eller så kommer man sist i en 100-mannakö kl 23.

Men runt 22 i Göteborg dyker jag nog upp, om inte fan flyger i mig och jag ställer mig i kö redan vid 20. Man har ju som sagt en chans till att få sig ett ex sen på morgonen så det är ju ingen panik egentligen. Dessutom tänkte jag på det; eftersom Telias butiker som har nattöppet även har öppet dagen efter så måste det ju finnas ett större antal telefoner där, tycker jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 22:31

kommer komma mellan 21-22 till kungsgatan ses där

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 22:49

skall nog försöka smyga dit lite tidigare än 21:00.. kanske direkt efter jobbet ?..
iallafall ses väll där då.. hehe

sthlm då..

Jag tror helt ärligt att det kommer vara typ max 20-30 pers i Stockholm som kommer köa, mer kommer det inte bli, med tanke på att dom har öppet till 03.00 så har dom nog inte räknat med att sälja slut på dom på en gång, så om alla lugnar ner sig en smula och andas i några sekunder

Förstår ni inte att ni går på Telias hype, vi bor i Sverige Detta är inte som att släppa ett spel på Webhallen som kostar 500 kr, utan vi pratar om en pryl som kommer kosta mellan 5.000-20.000, vanliga människor kommer handla den i helgen eller på fredag eftermiddag. Dom går inte dit efter 12 på en fredagsmorgon och skriver under ett sånt pass dyrt kontrakt.

När Telia släppte Motorola Rokr så var det 5 pers på den nattöppna kungsgatan, ta det gånger 5 så har vi kön i Stockholm. Folk är ju borta på semester nu.

EDIT: Jag tar tillbaka det, folk har redan börjat köa

Senast redigerat 2008-07-09 23:14

Jag tror att jag ställer mig redan runt 21.00 i Malmö. Med lite tur är jag den enda idioten där

Fortfarande inga bilder från t.ex. Sthlm, skulle vara kul att se hur det ser ut där nu?

Skall nog köra en bio kl 21 och sedan gå och se om det finns en lur till mig, i Götet då

Jag åkte precis förbi kungsgatan (Stockholm), och det är helt stendött, inte en människa där.

Tänkte bara tipsa, för de som inte är insatta, i att TWiT Live - Live Netcasts from TWiT with Leo Laporte and Friends kommer att börja sända live och rapportera från "köer" världen över från det att den släpps på NZ vid midnatt (deras tid). Något att fördriva tiden på jobbet med idag iaf :).

Det var tydligen två personer med sovsäck och thermos och solstol som satt utanför Malmö-butiken i morse :).

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-10 12:05

Jag köar i malmö nu:) 4pers här

  • Medlem
  • 2008-07-10 12:51

Någon som ska köa i Lund?

Jag ska nog ställa mig vid 9 i Lund tror inte det e någon som kommer köa där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 13:44

Jag var precis förbi Kungsgatan i Stockholm och då satt det tre personer där samtidigt som personalen hade rullat ut en röd matta och höll på att täcka för skyltfönstren med svart tyg. Lite lustigt var att en av de som köade var en flicka som såg ut att vara i tioårsåldern någonting. Hoppas han var i sällskap och inte ditskickad av sina föräldrar för att hålla en plats i kön.

Ursprungligen av chuck:

Jag var precis förbi Kungsgatan i Stockholm och då satt det tre personer där samtidigt som personalen hade rullat ut en röd matta och höll på att täcka för skyltfönstren med svart tyg. Lite lustigt var att en av de som köade var en flicka som såg ut att vara i tioårsåldern någonting. Hoppas han var i sällskap och inte ditskickad av sina föräldrar för att hålla en plats i kön.

Haha, vissa föräldrar.

Malmö vid 2-tiden.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-10 16:24

8 personer köar i Sthlm

Var förbi Teliabutiken på Kungsgatan i Stockholm vid 15:00-tiden och då stod/satt där 8 personer i kö. Hoppas bara på att iPhone inte säljer slut direkt. Eller ännu värre, att så många kommer att de får förboka på framtida leveranser.

Skulle gärna vilja vänta in responsen från första vågen av köpare innan jag köper själv. Bara för att se till att det inte är några stora missar som folk märker direkt. Litar på Apple, men inte nödvändigtvis på Telia.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-10 16:39

Malmö

Så här ser det ut i malmö för tillfället! Ca 15pers i kö....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 16:43

Känns skönt att man redan bokat bokat sitt ex. Hoppas den kommer imorgon. Annars blir det måndag...
Men det är en kul grej som Telia gör tycker jag. Inte likt Telia att hålla på med sånna här jippon annars.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 16:55
Ursprungligen av ktd:

Känns skönt att man redan bokat bokat sitt ex. Hoppas den kommer imorgon. Annars blir det måndag...
Men det är en kul grej som Telia gör tycker jag. Inte likt Telia att hålla på med sånna här jippon annars.

bokat? hur då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 17:01

Företagskunder kunde göra det. Min Teliakontakt ringde mig i tisdags och la in en bokning.
Nån timme senare damp det ner en bekräftelse i mailen från foretagsforsaljning-butik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 17:09
Ursprungligen av ktd:

Företagskunder kunde göra det. Min Teliakontakt ringde mig i tisdags och la in en bokning.
Nån timme senare damp det ner en bekräftelse i mailen från foretagsforsaljning-butik.

Attans att vi har Telenor här på företaget då..
Men det låter kanon, måste kännas härligt att veta att man slipper stressen och trängseln i butiken.

Ursprungligen av ktd:

Företagskunder kunde göra det. Min Teliakontakt ringde mig i tisdags och la in en bokning.
Nån timme senare damp det ner en bekräftelse i mailen från foretagsforsaljning-butik.

Vad taskigt. Jag frågade också Telia om det gick men fick ett nej som svar. (Jag har också företags abonnemang)

Hörd just att det var 25-30pers på kungsgatan i sthlm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 17:14

Jag tycker det känns underbart!
Men just nu väntar jag på att jailbrak till 2.0 ska komma så jag kan få in 2.0 och köra Exchangesynk på min nuvarande iPhone. Det är nog lika jobbig väntan!?!

Bevaka tråden