Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Är man det minsta intresserad av ljud, synthar eller plinka piano/keyboard skall man genast köpa Magellan Analog Synth för iPad!

super-maxad synth-app som har feta härliga ljud!
snygg, stabil, omfattande, mästerverk! Tar iOS-plattformen ytterligare ett steg till total självständighet från desktop/laptopbehov...

38:- är gratis för detta härliga musikprogram. 250 presets följer med, och det är superenkelt att göra egna.
inbyggd sequencer också i retrostil...

köp! Gynna företag som visar varför iOS är överlägset Android i dagsläget!

Yonac Software

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Är man det minsta intresserad av ljud, synthar eller plinka piano/keyboard skall man genast köpa Magellan Analog Synth för iPad!

super-maxad synth-app som har feta härliga ljud!
snygg, stabil, omfattande, mästerverk! Tar iOS-plattformen ytterligare ett steg till total självständighet från desktop/laptopbehov...

38:- är gratis för detta härliga musikprogram. 250 presets följer med, och det är superenkelt att göra egna.
inbyggd sequencer också i retrostil...

köp! Gynna företag som visar varför iOS är överlägset Android i dagsläget!

Passar på att tipsa om Animoog som är en favorit hos mig:

Animoog för iPad i iTunes App Store

Ursprungligen av Capeman:

Passar på att tipsa om Animoog som är en favorit hos mig:

Animoog för iPad i iTunes App Store

Så rätt! Animoog är naturligtvis superhäftig också! Men, jag håller Magellan aningen lite roligare för mig...

Gillar ni rytmer skall ni definitivt kolla in nya Drumjam! Samma utvecklare som härliga Thumbjam...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-06 17:50
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Är man det minsta intresserad av ljud, synthar eller plinka piano/keyboard skall man genast köpa Magellan Analog Synth för iPad!

super-maxad synth-app som har feta härliga ljud!
snygg, stabil, omfattande, mästerverk! Tar iOS-plattformen ytterligare ett steg till total självständighet från desktop/laptopbehov...

38:- är gratis för detta härliga musikprogram. 250 presets följer med, och det är superenkelt att göra egna.
inbyggd sequencer också i retrostil...

köp! Gynna företag som visar varför iOS är överlägset Android i dagsläget!

Och redan har de höjt priset till 75 kr

Ursprungligen av kenjon:

Och redan har de höjt priset till 75 kr

Hmmm...

75:- får också ses som nästan gratis...;-)

För två år sedan hade jag gladeligen betalt 500:- för detta till min första iPad... Sedan dess har iOS-plattformen begåvats med enormt många dunderprogram för musikmakers!

75:- ...köp ändå!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-09-06 18:56

När vi ändå är inne på musikinstrument så har Wolfgang Palm just släppt Wavegenerator...så vill du ha en PPG Wave-synth i din iPad så är det bara att köpa...149:- kostar den...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-09-06 18:57

Nu slår jag väl in öppna dörrar men för er som har barn, eller barnbarn, så är det väl värt pengarna att skaffa alla appar från Toca Boca...

Jag skrev tidigare om Adobe Photoshop Touch för iPad här i tråden.
för dom riktigt grafik/fotointresserade är detta program kalas. Men, det fattas ganska många självklara funktioner...

För er som inte vill vänta på Adobes långsamma utveckling av Photoshop Touch finns alternativ...

det Polska mjukvaruföretaget LuckyClan var tidigt ute med ArtStudio för iPhone 2008. Detta ArtStudio har stadigt utvecklas med alltmer funktioner.
2010 kom det till iPad. Problemet jag stört mig på med denna App har varit det lite naiva och färgglada GUI:et...
Men under sommaren kom äntligen version 4 av ArtStudio, en rejäl omskrivning av Appen, med härligt GUI, nya användbara funktioner mm.

Redan denna vecka kom version 5.0! Wow! Utvecklingen går i expressfart! Appen har fått nya härliga och häftiga funktioner!
Extremt omfattande, klarar bilder upp till 8 megapixels, Lagermaskar, lagerblandlägen, massa filter, massor av justeringar, maskeringsverktyg...

ArtStudio är helt otroligt fantastiskt iom version 5. Att det dessutom är ett riktigt ritprogram med 250 brushar gör det överlägset Photoshop Touch.
Ritkänslan kanske inte når upp till Procreate, men resten av appen slår verkligen ALLT!

Detta måste verkligen provas. Jag har visserligen en iPad 3 så prestandan på iPad 2 och 1 vet jag inget om tyvärr, men, köp detta nu! 38:- är alldeles för billigt för denna SuperApp!

www.iphoneclan.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-18 12:24
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Jag skrev tidigare om Adobe Photoshop Touch för iPad här i tråden.
för dom riktigt grafik/fotointresserade är detta program kalas. Men, det fattas ganska många självklara funktioner...

För er som inte vill vänta på Adobes långsamma utveckling av Photoshop Touch finns alternativ...

det Polska mjukvaruföretaget LuckyClan var tidigt ute med ArtStudio för iPhone 2008. Detta ArtStudio har stadigt utvecklas med alltmer funktioner.
2010 kom det till iPad. Problemet jag stört mig på med denna App har varit det lite naiva och färgglada GUI:et...
Men under sommaren kom äntligen version 4 av ArtStudio, en rejäl omskrivning av Appen, med härligt GUI, nya användbara funktioner mm.

Redan denna vecka kom version 5.0! Wow! Utvecklingen går i expressfart! Appen har fått nya härliga och häftiga funktioner!
Extremt omfattande, klarar bilder upp till 8 megapixels, Lagermaskar, lagerblandlägen, massa filter, massor av justeringar, maskeringsverktyg...

ArtStudio är helt otroligt fantastiskt iom version 5. Att det dessutom är ett riktigt ritprogram med 250 brushar gör det överlägset Photoshop Touch.
Ritkänslan kanske inte når upp till Procreate, men resten av appen slår verkligen ALLT!

Detta måste verkligen provas. Jag har visserligen en iPad 3 så prestandan på iPad 2 och 1 vet jag inget om tyvärr, men, köp detta nu! 38:- är alldeles för billigt för denna SuperApp!

www.iphoneclan.com

Suveränt, skall jag testa.
Det jag saknar i många bättre fotoappar är att det inte finns någon möjlighet att "rita" i bilderna... jag vill ha en app för fotohantering som klarar det mesta och det inkluderar att kunna ta ett kort och sen rita en cirkel eller nåt och skriva en text för att markera något jag verkligen anser viktigt/skojigt i bilden.
Kanske missat någon funktion i t.ex. Photoshop Touch men jag hittar inte detta...

Ursprungligen av Trineo:

Suveränt, skall jag testa.
Det jag saknar i många bättre fotoappar är att det inte finns någon möjlighet att "rita" i bilderna... jag vill ha en app för fotohantering som klarar det mesta och det inkluderar att kunna ta ett kort och sen rita en cirkel eller nåt och skriva en text för att markera något jag verkligen anser viktigt/skojigt i bilden.
Kanske missat någon funktion i t.ex. Photoshop Touch men jag hittar inte detta...

Det finns ett brushverktyg i PS Touch... Dock väldigt simpelt med cirkulär form... Det finns att jobba på där...
ArtStudio har nu uppdateras till version 5.1 och fått ännu mer funktioner, däribland Elastify! Dessutom blivit snabbare! En riktig killerApp till iPad!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-06 17:40

Jag som gillar att plocka svamp tycker att Svampguiden är skitbra.
Man kan lagra ställen man vart på så man hittar tillbaka igen och en massa andra små finesser.

Svampguiden för iPhone, iPod touch och iPad i iTunes App Store

28:- när jag kollar (Söndag kl 11)

Ursprungligen av Goflorp:

28:- när jag kollar (Söndag kl 11)

Ja, det var 1 vecka sen jag postade det.

Det finns en app som heter "Appsgonefree"(gratis) som listar sådana appar som tillfälligt är gratis för en dag

Finns ett Simpsons spel som heter "Tapped out". Det är gratis men precis som m många gratisspel så KAN man stoppa inriktiga pengar i det, om man nu vill det...

Storyn är lite såhär: det är Halloween o Homer sitter o dagdrömmer på jobbet, orsakar en härdsmälta o spränger Springfield i luften. Spelet går sedan ut på att bygga upp ett nytt Springfield...

En klassiker finns nu till iOS, Carmageddon.
https://itunes.apple.com/se/app/carmageddon/id498240451?l=en&mt=8

Loren Brichters (ni vet, killen bakom Tweetie) nya spel live nu:
https://itunes.apple.com/se/app/letterpress-word-game/id526619424?mt=8

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-25 01:00

Framtiden, rakt i din ipryl. Autodesk låter dig skapa 3D föremål med hjälp av bilder du tar.
kolla själv: Autodesk 123D - 123D Catch turn photos into 3D models

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-30 16:00

Actions för iPad. Kul? Ja. Snygg? Jajamen. Sköna ljudeffekter? Yep. Coolt? Jätte! Användbart? Återstår att se.

7kr kostar det att testa. Kräver ett litet program som körs på datorn (Win/OS X).

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-30 19:06

flayvr - just like life

Riktigt smidig får jag säga!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-01 10:47
Ursprungligen av zappee:

Alltså, det här med att ha en site som kräver Flash när man säljer mjukvara till produkter som inte kan spela Flash....

Exakt, så här ska det se ut! Kolla in video!

Flexibits | Fantastical for iPhone | The fast and friendly calendar app.

Och Fantastical känns som en bra kalender

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-01 16:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Exakt, så här ska det se ut! Kolla in video!

Flexibits | Fantastical for iPhone | The fast and friendly calendar app.

Och Fantastical känns som en bra kalender

Kör du både på iOS och på OS X och funkar synken bra?
Såg klart intressant ut, verkar ha de där små detaljerna som iCal saknar.

Ursprungligen av stile:

Kör du både på iOS och på OS X och funkar synken bra?
Såg klart intressant ut, verkar ha de där små detaljerna som iCal saknar.

Nej, bara på IOS. Enkel och bra. Snygg, gillar den även om den inte har så många funktioner så gör den det den ska bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-02 17:21
Ursprungligen av oskard:

Alltså, det här med att ha en site som kräver Flash när man säljer mjukvara till produkter som inte kan spela Flash....

Sök i AppStore då!

Ursprungligen av BlackSmp:

Exakt, så här ska det se ut! Kolla in video!

Flexibits | Fantastical for iPhone | The fast and friendly calendar app.

Och Fantastical känns som en bra kalender

Ser trevlig ut, men WeekCal har en bättre översikt.

FileApp Pro: https://itunes.apple.com/us/app/fileapp-pro/id359580470?mt=8

Underlättar om man vill kunna skicka fler filer i t.ex. ett e-post-meddelande. Apples egna Mail har ju inte stöd för detta. Dessutom har det ett hyfsat bra utseende som närmar sig hur ett program i iOS ska se ut.

Ett spel för barn, eller de som vill vara det . Smack Gugl:
https://itunes.apple.com/se/app/smack-that-gugl-for-ipad/id554104613?l=en&mt=8

Som "whack-a-mole" ungefär

Gratis nu

Senast redigerat 2012-12-06 22:47

Var kan man hitta listor på appar som är sorterade i olika kategorier?

Ursprungligen av marie-claire:

Var kan man hitta listor på appar som är sorterade i olika kategorier?

Appstore

Bevaka tråden