Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod touch hittar inte eget nätverk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 12:07

Äntligen hemma:cool:
Försöker få min nya ipod touch att ansluta wifi, men till min stora förvåning så hittar INTE eget nätverk, inte ens om jag söker efter det.
Snälla berätta vad jag skall göra

//Peter

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-11 12:24

Har du ställt in nätverket så att det är synligt för alla?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 12:34
Ursprungligen av nllub:

Har du ställt in nätverket så att det är synligt för alla?

Det vet jag inte, men vet att andra apparater (laptop, smartphone mm) hittar vårt nätverk

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 22:35

nu hittar nätverket, men kan inte ansluta till det

Har ändrat namnet på nätverket, så nu hittar iPod touch det, men när jag vill ansluta, så blir det hela tiden

Citat:

Kunde inte ansluta till nätverket

Hade problem med min också. Tror att det har med att gör med vilken kryptering din trådlösa router använder. Detta funkade för mig.

Testa att välja "Other" i trådlösa nätverk. Skriv in namnet på det trådlösa nätverket (måste vara exakt samma som broadcast namnet). Välj sedan WEP eller alternativ beroende på vad du har för kryptering. Knappa in lösenordet.

För mig var snabbaste lösningen att trycka "glöm detta nätverk" och sedan låta touchen hitta nätverk och skriva lösenordet. Klart. Jag har wpa2. Förhoppningsvis en bugg Apple fixar direkt i nästa 2.0 version. Jag tappade nätverksinloggningen efter att jag tagit emot några länge mail med bilagor och därefter stängt av och satt på ipoden. Vet inte om det inverkar.

1
Bevaka tråden