Jag var inne i Teliabutiken idag och klagade på att de inte har fått igång mitt abbonemang. (Själva telefonen funkar fint och aktiveringen gick strålande, men de hade datorhaveri under premiärnatten och var tvungna att sköta abbonemangshanteringen för hand, så nu ligger de back några hundra blanketter.)
Hursomhelst. Jag blev då erbjuden av säljaren att tillfälligt använda ett refill kort, tills mitt abbonemang blev aktiverat.
Jag påstod då med bestämdhet och viss förvåning att det inte skulle fungera. Varpå t-tröjan försvinner ut för att tala med butikens iphone-genius, kommer tillbaka och med mer bestämd röst än vad jag hade förklarar att det visst ska funka, men att det inte ska vara nödvändigt eftersom de ska ha hunnit igenom alla abbonemang före frukost i morgon bitti. (Om det mot förmodan inte skulle funka skulle jag komma tillbaka imorgon igen.)
Så, tydligen ska det funka. Eller det påstår de i Teliabutiken på Kungsgatan i Schtockholm i alla fall.
Edit:Ja, alltså det här handlade förstås inte om gamla iPhone. Borde kanske sova lite.