Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Man kan hyra film och köpa TV-avsnitt redan idag om man inte har något emot att trixa lite. Man köper ett iTunes-giftcard för US-Store på ebay och sedan är det bara att köra. Kolla in denna instruktion ifall du verkligen vill ha tillgång till detta idag. http://www.99.se/itunes/110317-g-ra-ink-p-via-itms-usa.html
Det är så "native" som det kan bli i dagens läge och troligtvis en lång tid framöver.
Hela grejen beror på att t.ex TV-avsnitt sänds in USA och säljs sedan på iTunes någon timme efter sändning. Om alla i hela världen skulle ha tillgång till de TV-avsnitten så skulle det inte vara lika lockande för TV4 att köpa t.ex "Lost" för att den stora skaran fans som behövs för reklamintäkter redan köpt avsnittet reklamfritt från iTunes Store.
De stora pengarna ligger nog i att sälja säsonger till TV-bolag världen över.
Livar upp en gammal tråd.
Jag tycker det har tystnat om hyrfilm i iTunes. Sket det sig i USA eller har de bara glömt bort oss här i Europa. Jag skulle gladeligen hyra via nätet istället för att hämta från andra konstiga ställen eller slaska ut i snön till en videobutik.
Sjukt konstigt att det inte finns ett enda ställe att hyra på om man har mac. Alla kräver windows. bah, man blir trött
Livar upp en gammal tråd.
Jag tycker det har tystnat om hyrfilm i iTunes. Sket det sig i USA eller har de bara glömt bort oss här i Europa. Jag skulle gladeligen hyra via nätet istället för att hämta från andra konstiga ställen eller slaska ut i snön till en videobutik.
Sjukt konstigt att det inte finns ett enda ställe att hyra på om man har mac. Alla kräver windows. bah, man blir trött
Som det gick att läsa i en amerikansk artikel kort efter lanseringen så förklarades det hela med att nord-amerika är *en* marknad vilket gör det enkelt att författa avtal. Trots att samma bolag även finns representerade i Europa så är, i stort sett, varje land en marknad vilket kräver ett separat avtal för varje marknad (=land). Jobs lovade att det skulle finnas hyrfilm i slutet på året (läs 2008), men det löftet kom på skam.
Självklart kan jag jaga fram artiklen eller ännu bättre den presentation som Jobs höll. Men jag håller lite på att jag minns rätt angående att man nämde resten av iTunes-marknaden (=lilla Sverige).
krångligt krångligt krångligt det där att man måste ha US acc för att hyra/köpa film inte konstigt att folk laddar ner olagligt. När det kommer så kommer ja lätt köpa och hyra film via iTunes men flyttar till till USA i sommar så då kommer ja ju köpa gift card på walmart