Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppStore UK nere?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 01:06

Suck. Har nu spenderat de senaste 12 timmarna med att försöka få min fina nya iPhone 3G från O2 att förstå att jag vill ladda ner program från App Store. Jag kan bläddra bland programmen, men varje gång jag väljer att ladda ner / köpa ett program får jag bara ett meddelande om att "payment processing is temporarily unavailable".

Detta är extremt irriterande eftersom ingen annan verkar ha problem (hade det varit i hela UK så hade väl Engadget eller Gizmodo skrivit om det), så jag inte vet om det är nåt fel med mitt konto eller vad som är på gång.

Så, fungerar AppStore UK för dig?

Fotnot: Hela kalaset fungerar med mitt svenska iTunes konto, men då får jag meddelandet "The iPhone is not authorized with this account" när jag ska synca programmet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-12 11:24

Jag får samma problem i svenska AppStore ("Payment processing is temporarily unavailable")

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 11:33

Jag fick det meddelandet tidigare och det beror med största sannolikhet på att systemet är överbelastat. Tänk på att nu har telefonen släppts över hela världen och det sitter tiotusentals (?) kunder och vill köpa program. Vänta ett tag så lättar trycket och ni kommer kunna köpa era program.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-12 13:13

Köpte via telefonen istället. Där funkade det...

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 21:26

36h and still counting... Kan varken köpa via mobilen eller iTunes. Svenska AppStore fungerar, men jag vill göra mina inköp via UK. Börjar misstänka att något annat är fel...

1
Bevaka tråden