Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad betyder dessa inställningar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja hittade denna inställning på:

Inställningar>E-post, kontakter, kalendrar>.Mac

Kontakter
Kelendrar
Bokmärken

är som synes avstängda men dessa finns ändå på min iphone 3G.

Kontakter, Kelendrar och Bokmärken syncas ju via inställningar i iTunes.

Om jag försöker slå på kontakter blir det som i bild två.

Kanske dessa har med windows att göra.

Är det någon som vet?

är inte det push inställningar?

Jag tror inte det.

Under inställningar>Hämta nya data hittar man inställningar för push och .Mac

Senast redigerat 2008-07-13 00:24
Ursprungligen av Macaddict:

1ag tror inte det.

Under inställningar>Hämta nya data hittar man inställningar för puch och .Mac

Det verkar bara vara för mail, men på inställningarna som visas ovan ställer man in om man vill ha push för resten också. Innan jag ställde in de inställningarna så synkades adressboken bara via iTunes, ändringar pushades inte ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 19:58

Jag tror faktiskt det är push-menyerna. Jag liksom många har haft problem att synca tex bokmärken, men med dessa påslagna verkar det funka.

Ovanligt krångligt och otydligt för att vara Apple.
Jag vill nog vara mer säker innan jag sår på dessa.

Nu har jag ändrat inställningen. men det verkar som att "push" går lite trögt fortfarande

Ursprungligen av Macaddict:

Nu har jag ändrat inställningen. men det verkar som att "push" går lite trögt fortfarande

Jag är nog den enda på hela forumet som inte har en aning om vad push mail & sånt är för något.
Någon som orkar förklara?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-13 19:22
Ursprungligen av Erik Dungert:

Jag är nog den enda på hela forumet som inte har en aning om vad push mail & sånt är för något.
Någon som orkar förklara?

Kolla på Apples sida, se videon om MobileMe.
Kort: när du kollar om du har fått nya mail, måste du normalt koppla upp dej till en mailserver, via POP3 eller IMAP, för att se om du har fått några nya mail. Har det inte kommit några, kopplar du upp dej i onödan.
Med Push så skickar mailservern ut en notifiering om det enbart när du har nya mail. Sparar bandbredd.

Ursprungligen av kenjon:

Kolla på Apples sida, se videon om MobileMe.
Kort: när du kollar om du har fått nya mail, måste du normalt koppla upp dej till en mailserver, via POP3 eller IMAP, för att se om du har fått några nya mail. Har det inte kommit några, kopplar du upp dej i onödan.
Med Push så skickar mailservern ut en notifiering om det enbart när du har nya mail. Sparar bandbredd.

Tack för info'n!

Jag pushar bara Mail - det andra synkas varje natt när jag laddar telefonen. På detta sätt slipper jag trubbel (bara Kalender är enorma mängder kod). Nu är det nog incremental det handlar om, men det är mycket framochtillbaka-kommunikation över darriga nät och sådant blir aldrig klockrent enligt mina erfarenheter.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-13 18:18

Push gick trögt i början, men efter några timmar hade allt stabiliserat sej. Nu kommer ändringarna väldigt snabbt.
Och ja, inställningarna i inlägg # 1 är för att slå på vilka saker som ska synkas via Push.

1
Bevaka tråden