Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka kontakter via Blåtand

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-12 22:39

Försökte (helt utan framgång) att skicka alla kontakterna från min Ericsson mobil till iphone
Men iphone ville inte ta emot !
Det gick att lägga till Ericsson mobilen som kopplad enhet men jag kan inte använda den till nåt:(
Hur kan man skicka över alla sina kontakter på annat sätt ??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-12 22:56

Tyvärr kan blåtanden tydligen endast användas till headset. Om du har möjlighet att koppla din gamla telefon till datorn så kan du synka över dem dit först och sedan synka dem till iPhonen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 23:05

Om din telefon stöds av iSync så kan du synka över kontakerna till Adressboken.

Skicka kontakterna från Ericsson till en Mac via Bluetooth.
Importera kontakterna i Macens "Adressbok"
Synka denna Adressbok med iPhone via iTunes

Så gjorde jag, funkade utmärkt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-13 08:59

Skickade mina kontakter från en Ericsson till en PC.

Synkade sen med itunes!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-14 08:59

Hej

Var i iTunes syncar man adressboken ?
Jag utgår att det är från datorns iTunes man gör det.

Ursprungligen av K_ungen:

Hej

Var i iTunes syncar man adressboken ?
Jag utgår att det är från datorns iTunes man gör det.

Under Info (på iPhone inställningarna som du ser när du har den inkopplad)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-14 09:11

TACK!
Det var ju inte så svårt.
Ibland ser man inte skogen för alla träden !!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-14 14:18

Ibland blir man lite förundrade över hur folket på Apple tänker och agerar.

Här har de världens mest avancerade mobiltelefon, med ett system som är helt outstanding. Så kan man inte synca sina kontakter via blåtand: state-of-the-art-iphone med state-of-the-art-mac.

Sanslöst dåligt.
Så då måste man hela tiden ha en sladd med sig i fickan, för att kunna synca en sån enkel sak som sina kontakter.

Herregud, har själv en ny iPhone 3G - men det är dåligt att den inte klarar kontakter+kalender via blåtand när tom. en Sony-Ericsson eller Nokia från 2003 klarar det...

Ursprungligen av jiba:

Ibland blir man lite förundrade över hur folket på Apple tänker och agerar.

Här har de världens mest avancerade mobiltelefon, med ett system som är helt outstanding. Så kan man inte synca sina kontakter via blåtand: state-of-the-art-iphone med state-of-the-art-mac.

Sanslöst dåligt.
Så då måste man hela tiden ha en sladd med sig i fickan, för att kunna synca en sån enkel sak som sina kontakter.

Herregud, har själv en ny iPhone 3G - men det är dåligt att den inte klarar kontakter+kalender via blåtand när tom. en Sony-Ericsson eller Nokia från 2003 klarar det...

Det är lite 90-tal att synka på det sättet, det är väl därför. Sanslöst dåligt? Måste ha en sladd med sig hela tiden? Hur ofta ska du synka kontakterna mellan telefonerna och gör du det via bluetooth hela tiden? Använd mac (mobileme) så slipper du det tramset.

Jag har mina kontakter i adressboken, den i sin tur synkar mellan mina tre macar och iPhone utan att jag behöver göra något.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 15:35

Tycker det är tråkigt att man inte ens kan skicka ett vcf som email anhang med iPhonen. Det tycker jag borde gå när man vill skicka någon en kontakt eller sin kontakt info från iPhonen. Jag hoppas det kommer i en framtida uppdate.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 14:25

Vem bryr sig, jag synkar det till vår exchangeserver via push hela tiden så länge jag har kontakt med internet, slår BT med hästlängder anser jag.

Tycker det är ganska uppenbart vid det här laget att Apple går sin egen väg och skapar sina egna lösningar, på gott och ont. Att de är nya på marknaden gör ju också att de inte har en massa funktioner som bara hänger med "för att de alltid varit där".

1
Bevaka tråden